Sortida 2n de batxillerat al Memorial de l’Exèrcit Popular de Pujalt (Anoia)

El dia 14 d’abril es commemora el 90è aniversari de la proclamació de la 2a República espanyola. Amb l’alumnat de 2n de Batxillerat estudiem aquest moment històric, també la guerra civil i el franquisme. I per apropar-nos a la temàtica el dia 12 vam visitar el Memorial de l’Exèrcit Popular de Pujalt (Anoia). Una base d’instrucció de l’exèrcit popular que ha estat recuperada i des de la qual es va donar suport logístic i organitzatiu a l’exèrcit des de la primavera de 1938 i, per la qual, es calcula que van passar entre 8.000 i 10.000 soldats.

Barracons, latrines, cuines, refugis antiaeris… són alguns dels espais que vam poder visitar a més del centre d’interpretació. La visita ha permès a l’alumnat vincular la temàtica amb el territori i reforçar el que s’ha après a l’aula amb l’ajuda de la visualització d’espais i objectes reals.