Itinerari formatiu específic IFE

Calendari de preinscripció i matrícula 2024-25

ITINERARI FORMATIU ESPECÍFIC (IFE)

Per accedir a un IFE cal formalitzar la sol·licitud de preinscripció corresponent al centre, encara que s’estiguin cursant altres ensenyaments al mateix centre. Només es pot presentar una sol·licitud per persona i s’hi poden fer constar fins a tres peticions, per ordre de preferència.

La sol·licitud de preinscripció es formalitza presencialment al centre de la primera petició, juntament amb la documentació acreditativa. No s’admeten sol·licituds fora de termini.

Díptic calendari IFE
FASES DE LA PREINSCRIPCIÓ DATES
Oferta inicial de places 10 de maig
Termini per fer i PRESENTAR LA SOL·LICITUD. 13 al 24 de maig
Llista de sol·licituds amb la puntuació PROVISIONAL 31 de maig
Sorteig del número de desempat en el mateix centre 3 de juny
Presentació de reclamacions 4 al 10 de juny
Llista D’ADMESOS i LLISTA D’ESPERA 17 de juny
FASES DE LA MATRÍCULA DATES
Període de matrícula 20 al 28 de juny

MOLT IMPORTANT

Comproveu la puntuació i dades el 31 de maig de la llista PROVISIONAL
En cas de no ser correctes reclameu-ho del 4 al 10 de juny
El 17 de juny comprovar si sou admesos a la llista DEFINITIVA
Només així podreu formalitzar la matrícula del 20 al 28 de juny

Requisits
  • Alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada, inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA) que disposin de l’informe emès per l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògic (EAP) .
  • Alumnes d’entre 16 i 20 anys d’edat durant l’any natural d’inici de l’oferta.

Juntament amb la sol·licitud de preinscripció, en tots els casos, cal presentar en el termini establert la documentació següent:

• Original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport vigent. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país membre de la Unió Europea.
  • L’informe de reconeixement de necessitats educatives especials emès durant l’educació obligatòria, en què consti la condició d’alumne amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada.

Si la persona sol·licitant és menor d’edat també s’ha de presentar:

• Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acollida, la resolució d’acollida del Departament de Drets Socials.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a legal) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE, o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país membre de la Unió Europea.

Documents per a la preinscripció IFE 2024-2025

Criteris de prioritat, barem que s’aplica i documentació acreditativa:

Si hi ha més demanda que places, s’apliquen, successivament, els criteris de prioritat en l’admissió següents:

a) En primer lloc, l’alumnat que compleix 16 o 17 anys durant l’any en què accedeix a l’itinerari formatiu específic (IFE).
b) En segon lloc, l’alumnat que compleix 18 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.
c) En tercer lloc, l’alumnat que compleix 19 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.
d) En quart lloc, l’alumnat que compleix 20 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.

• Dins de cadascun dels grups d’edat establerts en el punt anterior, les sol·licituds es prioritzen d’acord amb els criteris següents:

a) Situació d’escolarització en el curs acadèmic actual:
– Estar matriculat en un centre ordinari o en un centre d’educació especial a l’etapa obligatòria: 25 punts.
Documentació acreditativa: certificat d’estudis o altra documentació que acrediti l’escolarització.

b) Participació per primera vegada en programes post-obligatoris
– No haver cursat i finalitzat programes de qualificació professional inicial (PQPI) ni programes de formació i inserció (PFI): 10 punts.
Documentació acreditativa: l’acreditació d’aquest criteri es formalitza marcant la casella corresponent en la sol·licitud de preinscripció.

Es considera que l’alumnat que no formalitza la matrícula en el període establert renuncien a la plaça.

➡ Més informació