Programes de formació i inserció PFI-PTT

Calendari de preinscripció i matrícula 2024-25

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (PFI-PTT)

El tràmit s’ha de fer tot online, a través del portal preinscripcio.gencat.cat.  La documentació que caldrà adjuntar a la sol·licitud serà la que es requereixi a la família en funció de la situació particular de la mateixa i aquesta documentació SEMPRE s’adjuntarà com un fitxer, mai es lliurà en paper ni s’enviarà per correu electrònic al centre. Tota documentació que no vagi adjunta a la sol·licitud de preinscripció no es validarà ni es tindrà en compte de cara a la baremació o validació de la mateixa.

NO hi haurà sol·licituds fora de termini.

Díptic calendari PFI-PTT
FASES DE LA PREINSCRIPCIÓ DATES
Oferta inicial de places 30 d’abril
Termini per fer i PRESENTAR LA SOL·LICITUD.
La documentació es pot presentar fins el 10 de maig
2 al 9 de maig
Entrevistes d’orientació i valoració 2 al 23 de maig
Llista amb la puntuació PROVISIONAL 27 de maig
Presentació de RECLAMACIONS 27 de maig al 3 de juny
Sorteig del número de desempat a les 11 hores al Departament d’Educació 6 de juny 
Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les RECLAMACIONS 6 de juny
Llista ordenada 11 de juny
Ampliació de peticions de la sol·licitud preinscripció sense assignació 19 al 21 de juny
Oferta final de places 1 de juliol
Llista definitiva d’alumnes ADMESOS i LLISTA D’ESPERA 1 de juliol
FASES DE LA MATRÍCULA DATES
Període de matrícula 2 al 8 de juliol
MOLT IMPORTANT

Comproveu la puntuació i dades el 27 de maig de la llista PROVISIONAL .
En cas de no ser correctes reclameu-ho en les dates corresponents
El 1 de juliol comproveu si sou admesos a la llista DEFINITIVA.
Només així podreu formalitzar la matrícula durant les dates indicades.

Consulta de resultats

És molt important que comproveu bé les dades i que TOT sigui correcte.

En les dates del calendari el centre publicarà les llistes amb els resultats del procés de preinscripció al taulell d’anuncis i a la pàgina web.

Aquestes llistes es poden consultar per internet; per fer-ho es necessita:

  • El codi de la sol·licitud que haureu rebut per correu electrònic. Si no el rebeu, mireu el correu brossa. Si a la sol·licitud de preinscripció no s’ha indicat una adreça de correu valida, el codi de sol·licitud es pot consultar al centre demanat en primer lloc.
  • El número del document d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) d’un dels tutors o de l’alumne (si és major d’edat).

Preinscripció

Al formulari de preinscripció heu d’omplir les vostres dades personals (al fer la preinscripció introduir les dades personals tal com consten en el document d’identitat) i indicar les vostres opcions per ordre de preferència:
Indicant:

El centre: 08019654 Institut Milà i Fontanals.
I la modalitat de Batxillerat que voleu cursar.

Consulta l’identificador de l’alumne/a (IDALU)

  • Preinscripció amb formulari electrònic (Recomanable i ràpida)

La sol·licitud electrònica la podran fer aquells alumnes que posseeixen el número d’identificació de l’alumne IDALU/RALC (el tenen tots els alumnes matriculats als centres educatius d’ensenyaments reglats no universitaris de Catalunya des del curs 2015-16). Per utilitzar el formulari cal la identificació d’un dels tutors (si l’alumne/a és menor d’edat) o de l’alumne/a, mitjançant una eina d’identificació digital com el DNI electrònic, la T-CAT, el sistema Cl@ve o l’idCAT Mòbil.

  • Modificació sol·licitud amb formulari electrònic i/o presentació de documentació
  • Preinscripció amb formulari en suport informàtic

La sol·licitud amb suport informàtic la faran tots aquells alumnes que no l’han pogut realitzar en suport electrònic.

  • Alumnes sense cap eina d’identificació digital.
  • Alumnes de fora de Catalunya.
  • Alumnes de Catalunya no escolaritzats a partir del curs 2015-2016.

Documentació que s’ha d’adjuntar si escau: (documentació marcada en negreta a la sol·licitud)

Si l’alumne/a és major d’edat o compleix els 18 anys durant l’any en què es presenta la sol·licitud

  • DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de l’alumne/a, a l’efecte de
    validar-ne la identitat.

Si l’alumne/a és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any en què es presenta la sol·licitud:

  • DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a legal), a l’efecte de validar-ne la identitat.
  • Document d’identitat de l’alumne/a si s’ha identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea. Si s’ha identificat amb el DNI o el NIE només cal adjuntar-lo si no s’han pogut validar les dades per consulta interadministrativa i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.
  • Certificat electrònic de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • Certificat de la qualificació mitjana al·legada dels estudis, el curs o el certificat de professionalitat que permeten l’accés a aquests cicles o de la qualificació de la prova d’accés, només en els casos que és impossible recuperar les qualificacions del requisit d’accés al·legat.

En aquest cas cal adjuntar tots els documents demanats per ambdues cares.

  • Modificació sol·licitud amb formulari en format informàtic i/o presentació de documentació

Criteris de prioritat: 

  1. Proximitat del domicili al lloc on es fa el programa, segon les zones educatives establertes:
    • Si el domicili es troba dins la zona educativa 1 del centre se sumen 30 punts.
    • Si el domicili es troba dins la zona educativa 2 del centre se sumen 15 punts.
  2. Participació per primera vegada en programes de formació i inserció. Si no has cursat un programa de qualificació professió inicial (PQPI), ni un programa de formació i inserció, ni un cicle de formació professional, se sumen 20 punts.
  3. Anys d’escolarització a l’ESO:
    1. Si has cursat l’ESO en un centre ordinari
      • Per cada any cursat a l’ESO, l’alumne o alumna sol·licitant sumarà 5 punts.
      • I, segons quin sigui l’últim curs fet a l’ESO:
        • Si l’últim curs realitzat és quart d’ESO, se sumen 20 punts.
        • Si l’últim curs realitzat és tercer d’ESO, se sumen 10 punts.
        • Si l’últim curs realitzat és segon d’ESO, se sumen 5 punts.
    2. Si has estat matriculat en un centre de formació per a persones adultes
      • Si s’acredita el nivell 1 del currículum d’ESO, se sumen 5 punts.
  4. Entrevista per valorar l’adequació del programa a la situació, els interessos, la motivació i les aptituds de l’alumne o alumna, així com la manca d’experiència laboral. Segons els resultats de l’entrevista es poden aconseguir: 0, 10, 20 o 30 punts.

Matrícula

Des del centre t’enviarem un correu electrònic amb les instruccions per formalitzar la matrícula.

Es considera que l’alumnat que no formalitza la matrícula en el període establert renuncien a la plaça.

La matrícula s’anul·la si abans d’iniciar el curs no presenten la documentació pendent

Com fer el tràmit d’annexar documents
 ➡ Més informació