Objectius

O.Principal Sub.Objectiu Indicador Selfie i SFTeacher Causes dels punts febles Punt feble Proposta objectiu Objectiu Principal ÀMBITS de classificació d’Objectius Concreció
1
1 En la primera dotació de centre el 50% de l’alumnat va renunciar a l’equip, ja que en dos mesos finalitzava els estudis. Conseqüentment l’empresa distribuidora els va retirar i el centre ja no va disposar d’aquests equipaments pel curs 2021-22 i posteriors. Aquesta manca d’equipament, unes 500 unitats, no han estat reposades i actualment no podem satisfer la demanda d’equips per part de l’alumnat. Manca de dispositius per a l’alumnat i assistència Tècnica 1.1. Incrementar la dotació de maquinari(portàtils) del centre per millorar la CDA.(Proporcionar una dotació d’equips portàtils suficients per a un grup-classe de cada departament que no disposi d’una aula informàtica equipada).
1. Millorar la Competència Digital de l’alumnat
Planificació estratègica i organització Objectiu 1.1
2 Hi ha diversitat d’alumnat que utilitza aquests espais, així com el professorat, els quals no tenen un sentiment de “pertinença” com quan utilitzen espais de la seva família professional. Aquest fa que no es tingui la mateixa cura de l’equipament. Alumnat: mal ús de l’equipament de les aules d’informàtica genèriques i vandalisme 1.2. Eliminar les aules d’informàtica genèriques i utilitzar les dotacions d’aula (per famílies professionals). Planificació estratègica i organització Objectiu 1.2
3 Un nombre significatiu de l’alumnat, tot i que ha utilitzat aquestes eines en etapes anteriors, desconeix l’ús “professional” de les mateixes. Aquest fet afecta directament a la “qualitat” dels document que elabora l’alumnat. Igualment no saben realitzar tasques bàsiques com: emplenar un formulari en PDF, utilitzar de forma “correcte” el correu electrònic… L’alumnat no sap programar / En quant a l’alumnat: Poc coneixement del programari bàsic de l’office / Hi ha dificultats de temps per a involucrar i programar activitats segons la tipologia de l’alumnat i el desconeixement de metodologia per a segons quin tipus de adaptació als alumnes inclusiu. 1.3. Crear el desplegament competencial digital de l’alumnat (Activitats o tasques relacionades: Incentivar la utilització dels programes informàtics adequats per a cada activitat específica.
Incloure activitats on intervingui algun tipus de programació)
Assoliment de la competència digital Objectiu 1.3
4 En les proves de nivell d’inici de curs, i en la recollida d’informació de l’alumnat per part dels tutors, es realitza en format “paper”. Aquesta documentació inclou autoritzacions i consentiment que han d’anar signats per l’alumnat, o bé les famílies si són menors, la qual s’ha de custodiar a Secretaria. Majoritàriament l’alumnat i les famílies no disposen de certificats digitals per a poder signar aquesta documentació. Tutors i alumnat: Informació de l’alumne i enquestes d’inici de curs amb dades personals en format paper que han de custodiar els tutors. 1.4. Automatitzar i digitalitzar les proves inicials Assoliment de la competència digital Objectiu 1.4
5 Encara hi ha professorat que no utilitza plataformes EVA, tot i que el centre disposa de moodle i Classroom. Els alumnes no són retroalimentats amb comentaris digitals per part del professorat de forma majoritaria 1.5. Millorar l’avaluació competencial digital de l’alumnat (Millorar la comunicació digital per part del professorat amb l’objectiu de motivar a l’alumnat. Planificar activitats d’autoavaluació en l’avaluació de l’alumnat) Assoliment de la competència digital Objectiu 1.5
6 Les dades de matrícula de l’alumnat femení en els cicles industrials, electricitat-electrònica, manteniment o automoció, actualment no arriba al 3,5% En estudis tècnics i digitals, la presència d’alumnat femení és molt baix. 1.6. Promoure els cicles formatius de l’àmbit tecnològic a l’alumnat dels Instituts de la comarca visibilitzant la igualtat d’oportunitats. Inclusió digital i de gènere Objectiu 1.6
2
1 Hi ha un nombre considerable de professorat que no utilitza plataformes EVA, o bé recursos digitals més enllà de programari ofimàtic bàsic. Si bé és coneixedor del programari específic de la seva especialitat docent Professorat: un percentatge elevat de professorat desconeix, és temerós o directament rebutja l’ús d’eines digitals. 2.1. Incentivar la formació digital del docent.
2. Millorar la CD del professorat
Assoliment de la competència digital Objectiu 2.1
2 Un nombre significatiu de professorat continua utilitzant dispositius portàtils físics per emmagatzemar la informació. Independentment de l’alta possibilitat de pèrdua o infecció de virus, pot comportar problemes potencials de seguretat de la informació Professorat: ús de dispositius (pendrives, discs durs externs) sense xifratge, que es poden perdre o sostraure fàcilment. 2.2. Crear un protocol de seguretat digital. (Informar i conscienciar al professorat de l’ús de contrasenyes o xifratge i Insistir en no tenir documentació en els ordinadors de les aules) Seguretat i protecció de dades Objectiu 2.2
3 Un nombre significatiu de professorat no realitza còpies de seguretat periòdieques de la informació en format digital que disposa en sistemes d’emmagatzematge físic. Professorat: desconeixement força general de com fer i on guardar còpies de seguretat. 2.3. Crear un protocol de registre digital del seguiment de l’alumnat. (Informar de la plataforma digital per l’entrada de notes i incentivar al professorat de la seva utilització en substitució del paper) Seguretat i protecció de dades Objectiu 2.3
4 L’alumnat no sent la “necessitat” d’utilitzar per a la gestió i comunicació d’aspectes relacionats amb el centre el compte de correu electrònic corporatiu, a part dels que utilitzen el Moodle i el ClassRoom del centre. Amb el professorat passa una mica el mateix i no dedica l’atenció necessària al correu corporatiu XTEC. Baixa utilització dels comptes iEduca i milaifontanals.org, i del Moodle i el ClassRoom per part de l’alumnat i professorat 2.4. Crear un protocol de comunicació del professorat amb les plataformes del centre. (Insistir en la seva utilització, i incloure-ho en els objectius de cada departament) Seguretat i protecció de dades Objectiu 2.4
5 S’ha augmentat significativament el nombre de tasques administratives i de gestió que ha de portar a terme el professorat, deixant menys temps per a la recerca. Temps per a explorar l’ensenyament digital. 2.5. Introduir la recerca de noves metodologies digitals com a objectiu de família professional o departament. Planificació estratègica i organització Objectiu 2.5
6 El professorat disposa de poc temps per a la coordinació amb la resta d’equip docent per a poder fer intercanvi d’experiències. Hi ha poc debat sobre l’us de la Tecnologia i intercanvi d’experiencies del professorat 2.6. Incentivar l’intercanvi d’experiències digitals entre professorat del mateix departament i del centre. Metodologies didàctiques i innovació Objectiu 2.6
7 La majoria de programari que utilitzen els ensenyaments professionals són amb llicència, les quals acostumen a tenir un elevat preu. Manquen recursos educatius oberts sense necessitat de compra 2.7. Establir canals de difusió de biblioteques i repositoris en línia existents, a més d’incentivar la generació de continguts en l’àmbit de la formació professional. Metodologies didàctiques i innovació Objectiu 2.7
3
1 En alguls espais del centre no es disposa de connexió a xarxa física No es disposa d’una connexió en els espais itinerants 3.1. Dotar de connexió dels espais on es treballa.
3. Millorar infraesturctures i connexions del centre
Metodologies didàctiques i innovació Objectiu 3.1
2 Aquest equipament, tot i no tenir la potència adient per a programari específci de l’especialitat, tampoc permet la instal·lació de programari bàsic, com per exemple l’Office Els equips portàtils proporcionats pel DdE (alumnat i professorat) no permeten la instal·lació de programari específic. 3.2.Intercanviar experiències entre departaments de les possibilitats d’instal·lació de programari (apps, etc) Metodologies didàctiques i innovació Objectiu 3.2
4 1 En algunes de les empreses que l’alumnat cursa la FCT utilitzen programari que el professorat del centre desconeix La participació de les empreses en l’àmbit de la formació de l’alumnat 4.1.Sol·licitar a les empreses les necessitats digitals que requereixen. 4. Millorar la competència digital de les empreses col·laboradores en FCT/DUAL Metodologies didàctiques i innovació Objectiu 4.1
5 1 La competència digital de l’alumnat del centre és molt variada, depenent de la família professional El centre no té una organització ordenada de com es treballa la competència digital 5.1. Crear el Pla d’Estratègia Digital de Centre. 5. Millorar l’organització digital al centre Planificació estratègica i organització Objectiu 5.1