Problemes a l’esprint

Ahir, 02 de febrer de 2022 l’alumnat de primer de batxillerat va participar a la prova de Problemes a l’Esprint.

L’activitat de resolució de problemes en línia per a equips de centre va néixer l’any 2000 (Any Mundial de les Matemàtiques) com una activitat complementària al Cangur de la SCM i des de l’any 2003 el tauler de joc té una referència al “no a la guerra”.

L’objectiu de la competició és resoldre amb el menor temps possible 10 problemes. Dos packs de quatre problemes inicials i dos problemes finals. Vam dividir la classe en dos grups i els resultats d’uns els havien de passar als altres, de tal forma que col·laboraven entre tots i totes!

El nostre alumnat va passar una bona estona resolent problemes i reptes matemàtiques en equip tot debatent, provant diferents mètodes, analitzant resultats,… Un dels grups va encertar els vuit primers problemes en menys d’una hora! L’experiència va ser del tot positiva i el curs vinent hi tornarem a ser!!!