CONSELL ESCOLAR | |||
President / Director | Joan de Batlle | Sector famílies |
Stephane Levy
Anna Micaló
|
Cap d’estudis | Cristina Duró | ||
Secretària | Montserrat Gamazo | AFA | Isabel Renter |
Sector professorat |
Montse Armengol
Eduard Martínez
Ángel Mota
Guillem Pou
|
Sector alumnat |
Bernat Castella
Pau Colomé Kiluah Gindap |
Sector PAS | Eulàlia Rovira | Ajuntament | Ferran Urgell |
El consell escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Les seves funcions estan recollides a l’article 148 de la Llei 12/2009, d’educació:
1. El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.
2. El Departament ha d’adaptar l’estructura i la composició del consell escolar a les característiques dels centres educatius únics a què es refereix l’article 72.3, i d’altres centres de característiques singulars, per a garantir l’eficàcia en l’exercici de les funcions que li corresponen.
3. Corresponen al consell escolar les funcions següents:
- Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
- Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
- Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
- Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
- Aprovar la carta de compromís educatiu.
- Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
- Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
- Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
- Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
- Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
- Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
- Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
- Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.