Els diferents departaments i seminaris didàctics s’organitzen en sis àmbits:
- Llengües i literatura (Llengua catalana, llengua castellana i aula d’acollida)
- Llengües estrangeres (Anglès, alemany i cultura clàssica)
- Ciències socials (Ciències socials, economia, filosofia i religió)
- Matemàtiques (Matemàtiques)
- Ciències i Tecnologia (Biologia i geologia, física i química, tecnologia)
- Expressió (Visual i plàstica, música i educació física)
Cadascun té un cap amb les següents funcions:
- Convocar, coordinar i recollir en una acta els acords presos a les reunions de l’àmbit.
- Coordinar i distribuir al sí de l’àmbit didàctic els processos de:
- Concreció i publicació de les programacions de les matèries corresponents, vetllant per la seva coherència.
- Establiment i publicació dels criteris d’avaluació i qualificació de les matèries corresponents.
- Realització de la memòria anual de l’àmbit.
- Organització dels exàmens de recuperació de matèries pendents de l’ESO i el batxillerat.
- Vetllar per l’establiment i el seguiment de la metodologia i didàctica educatives aplicables en la pràctica docent.
- Propiciar la innovació i recerca educatives i la formació permanent al sí del propi àmbit didàctic.
- Assistir a les reunions de coordinació convocades per la direcció del centre.
- Conèixer les activitats de l’àmbit fora dels espais habituals.
CAPS D’ÀMBIT DIDÀCTIC | ||
Llengües i literatura | Llengües estrangeres | Matemàtiques |
Montse Armengol | Guillem Pou | Montserrat Vidal |
Ciències i Tecnologia | Ciències Socials | Expressió |
Àngel Mota | Carme Romeo | Sílvia Masdeu |
ALTRES CÀRRECS DE COORDINACIÓ
CÀRRECS DE COORDINACIÓ | ||
ESO | Batxillerat | Lingüística i cohesió social |
Núria Bosch i Sergio Martín | José Antonio Torrecillas | Sergio Martín |
Activitats i serveis | Riscos laborals | Tecnologies aprenentatge i coneixement |
Úrsula Benet | Cristina Duró | Tomàs Winand |
Web | Biblioteca | APS |
Guillem Pou | Marta Tarroja | Carme Romeo |
Primària – Secundària | ||
Berta Gastalver i Núria Bosch |
COORDINACIÓ D’ESO
Les seves funcions són:
- Afavorir l’actuació coordinada del professorat d’ESO a través de la discussió i l’acord de criteris i accions comuns.
- Convocar i coordinar les reunions dels tutors i tutores d’ESO, conjuntament amb la persona responsable de la coordinació pedagògica.
- Recollir els acords presos en les reunions de tutors i tutores i vetllar pel seu compliment.
- Coordinar les tasques dels tutors i tutores d’ESO, vetllant per l’aplicació del PAT, conjuntament amb la persona responsable de la coordinació pedagògica.
- Coordinar, conjuntament amb els tutors i tutores de grup i la persona responsable de la coordinació d’activitats escolars, les activitats i sortides complementàries. vetllant perquè siguin distribuïdes d’una manera òptima.
- Planificar i coordinar la correcta realització dels crèdits de síntesi i el projecte de recerca conjuntament amb la persona responsable de la coordinació pedagògica.
- Afavorir la transmissió de la informació entre l’equip docent de l’ESO i la direcció.
COORDINACIÓ DE BATXILLERAT
Les seves funcions són:
- Afavorir l’actuació coordinada del professorat de Batxillerat a través de la discussió i l’acord de criteris i accions comuns.
- Convocar i coordinar les reunions dels tutors i tutores de Batxillerat, conjuntament amb la persona responsable de la coordinació pedagògica.
- Recollir els acords presos en les reunions de tutors i tutores i vetllar pel seu compliment.
- Coordinar les tasques dels tutors i tutores del Batxillerat, vetllant per l’aplicació del PAT, conjuntament amb la persona responsable de la coordinació pedagògica.
- Coordinar, conjuntament amb els tutors i tutores de grup i la persona responsable de la coordinació d’activitats escolars, les activitats i sortides complementàries. vetllant perquè siguin distribuïdes d’una manera òptima.
- Planificar i coordinar la correcta realització dels treballs de recerca.
- Recollir les propostes de treballs de recerca dels diferents departaments didàctics.
- Assignar els treballs de recerca als alumnes de 1r de batxillerat durant el segon trimestre del curs.
- Fer un seguiment dels alumnes que s’incorporen a l’institut a 2n de batxillerat, tant pel que fa a la coherència del currículum com a la presentació del TR.
- Confegir els horaris de les exposicions del TR.
- Mantenir el contacte amb el CRP i tenir cura de presentar els TR als premis que habitualment es convoquen, fonamentalment al Fòrum de TR de Gràcia.
- Vetllar perquè els currículums de l’alumne/a siguin coherents.
- Fer arribar als alumnes i als professors tota la informació que calgui sobre les PAU. Coordinar tant l’orientació universitària com professional de cicles superiors.
- Controlar la correcció dels canvis de modalitat, recuperació de matèries suspeses i convalidacions.
- Afavorir la transmissió de la informació entre l’equip docent de Batxillerat i la direcció.
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS I SERVEIS
Les seves funcions són:
- Coordinar i gestionar les sortides i activitats escolars complementàries del centre, conjuntament amb la persona responsable de la prefectura d’estudis, vetllant perquè estiguin distribuïdes d’una manera òptima.
- Vetllar per la difusió de la informació relativa a les sortides acadèmiques.
- Afavorir la difusió de la informació relativa a les activitats culturals i esportives i fomentar la participació.
- Promoure, coordinar i gestionar les diferents activitats culturals i esportives organitzades en el centre, especialment les festes de Sant Jordi, Carnestoltes , Santa Cecília i Nadal.
- Fer arribar a tot el professorat el protocol per dur a terme les activitats.
COORDINACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE L’APRENENTATGE I DEL CONEIXEMENT
Les seves funcions són:
- Proposar a l’equip directiu els criteris per la utilització i optimització dels recursos informàtics i per l’adquisició de nous.
- Assessorar l’equip directiu, el professorat i el personal d’administració i serveis en l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica del Departament d’Educació.
- Assessorar el professorat en la utilització de programes i recursos informàtics en les diverses àrees i matèries i orientar-lo sobre la seva formació en aquest tema.
- Vetllar i mantenir les instal·lacions i equipaments informàtics del centre i resoldre’n les incidències.
- Altres funcions que la direcció del centre li encomani en relació amb els recursos informàtics i/o telemàtics.
- La Coordinació TAC disposa d’un formulari d’assistència tècnica informàtica per al professorat.
COORDINACIÓ LINGÜÍSTICA I DE COHESIÓ SOCIAL
Les seves funcions són:
- Assessorar l’equip directiu i el claustre en l’elaboració del projecte lingüístic de centre (PLC).
- Promoció de les activitats previstes en la concreció anual del PLC.
- Coordinar les accions que es duguin a terme per a l’alumnat nouvingut.
- Assessorar el claustre en matèria de cohesió social i interculturalitat.
- Coordinar-se amb l’assessor/a LIC que li correspon al centre.
COORDINACIÓ WEB
Les seves funcions són:
- Promoure, coordinar i administar la publicació de continguts al web del centre, vetllant per la seva coherència.
- Potenciar la utilització del web del centre com a vehicle de comunicació amb la comunitat educativa.
- Col·laborar amb la persona responsable de la coordinació TAC en la definició dels objectius i usos del web del centre.
COORDINACIÓ DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
Les seves funcions són:
- Promoure i coordinar, segons les directrius de la direcció del centre, les actuacions en matèria de salut i seguretat del centre.
- Promoure les actuacions preventives bàsiques, com l’ordre, la neteja, la senyalització i el manteniment en general i efectuar-ne el seguiment i control.
- Col·laborar en l’elaboració del pla d’emergència i en les actuacions que se’n derivin.
- Col·laborar amb el claustre pel desenvolupament, dins del currículum de l’alumnat, dels continguts de prevenció de riscos i d’estil de vida saludable.
COORDINACIÓ DE BIBLIOTECA
Les seves funcions són:
- Establir criteris i formes de funcionament de la biblioteca d’acord amb la comunitat escolar i el PEC.
- Recollir les necessitats lectores i d’informació dels diferents sectors de la comunitat escolar i donar a conèixer els acords presos a l’entorn de la biblioteca.
- Elaborar i avaluar el projecte de biblioteca d’acord amb el Pla Anual del centre.
- Donar suport i fer difusió dels projectes i activitats que es desenvolupen des de la biblioteca a tota la comunitat educativa.