D’on venim i on anem

EL PRESENT I LA NOSTRA APOSTA DE FUTUR

UN PASSEIG PER LA HISTÒRIA

Si fem una ullada al passat, veurem que l’institut, l’escola i el centre cívic sorgeixen de la voluntat ciutadana de no renunciar als equipaments de l’antiga fàbrica la Sedeta. Fou una campanya popular de llarg recorregut ja que l’any 1953 havia començat el trasllat de l’antiga fàbrica fora del casc urbà. Es tractava d’una important indústria tèxtil, edificada l’any 1899. Va ser una de les primeres indústries d’Europa en produir, amb telers mecànics, teixits de seda crua “Shantung”. També produïa teixits de llana. Va ser situada al barri del Camp d’en Grassot, entre els carrers de Pare Claret, Sicília, Indústria i passatge Llavallol. Quasi 7.000 metres quadrats d’extensió que els veïns de la zona es proposen recuperar per a ús públic. L’octubre de 1980, el Consell del districte intervé i, tot i que s’intenta respectar el plantejament general del conjunt arquitectònic, es proposa reconstruir només allò que està en mal estat. Es decideix habilitar els espais exteriors com a pati escolar i fer una plaça pública. Els veïns concreten les seves principals peticions: el 1982 s’inaugura el CEIP la Sedeta. Comença amb vuit unitats d’EGB, amb parvulari (P-4 i P-5), i s’inaugura, també, l’edifici destinat a centre cívic. Són tres pisos i un altell on s’ubiquen dependències per a tallers, sala d’actes, biblioteca i tot un conjunt d’instal·lacions útils per al barri. El 1983 s’inaugurà l’Institut de Batxillerat La Sedeta.