Nova visita a la Filmoteca

El 9 d’abril vam fer una sortida a la Filmoteca amb l’alumnat de 4t ESO i unes alumnes de 1r que formen part de la Comissió Verda. Vam poder veure alguns documentals sobre sostenibilitat ambiental, en el marc del programa Filmoteca per a les escoles, i ens vam centrar en aspectes com les vinculacions cinematogràfiques entre el capitalisme i l’emergència climàtica, la justícia climàtica i les dimensions ètiques de les estratègies bàsiques de creació d’imatges. En general, vam gaudir molt de l’experiència!

Per si teniu ganes de veure les pel·lícules, us les anotem:

Blow! de la Neus Ballús
Espanya, 2023. 14’.
Versió Original Subtitulada a l’espanyol (Idioma original: català, anglès, espanyol).
La Mar somia amb poder gravar el so de les balenes. Però quan s’embarca amb un equip que estudia els cetacis, s’adona que per escoltar l’animal més gran del món, cal estar
en silenci.

Cuerdas d’Estíbaliz Urresola
Espanya, 2022. 30’
Versió Original en espanyol.
Avui la Rita té una reunió important amb les companyes de cant: la coral de dones a què pertany corre perill de dissoldre’s perquè han perdut la subvenció municipal amb què llogaven el local d’assaig. No obstant, una de les empreses més grans de la vall, altament contaminant, ha ofert un temptador patrocini al grup que significaria la salvació de la formació. Les dones s’han reunit per deliberar si acceptar o no els diners de l’empresa i les seves desastroses conseqüències.