Sabeu què és el gamelan?

• María Sanjurjo Ríos
  • Institut la Sedeta

Els alumnes de 1r d’ESO hem anat a l’Auditori, a veure el museu de la música. Hem anat per veure una exposició d’instruments i hem mirat primer el museu, que ha estat molt divertit. Al museu hi havia activitats per fer, com tocar la guitarra, l’arpa, escoltar música amb cascos i moltes més coses que estaven a l’abast.

Quan hem acabat de mirar el museu, hem fet un taller amb un instrument que es diu Gamelan. L’activitat era en parelles: calia tocar una cançó típica de Bali. Ens ha quedat molt maca. La veritat és que ha sigut molt entretingut. Ens ho hem passat molt bé, tot i això, el monitor que ens ha fet el taller era maleducat.

El gamelan és un instrument que ve de l‘illa de Bali. Traduït, gamelan és “grup o conjunt”. El gamelan són molts instruments, però sona com un, és com un xilòfon i es toca com amb un pic de fusta. Aquí podeu veure l’instrument.