Creem jocs de taula

Sabies que…?

Les Dames és un dels jocs de taula més antics que es coneixen. En concret, té uns tres mil anys!
Això se sap gràcies a la troballa d’un tauler de dames del període sumeri en una excavació arqueològica en l’antiga ciutat-estat de Ur, actual Iraq.

Durant la II Guerra Mundial, el Monopoly es va utilitzar per a ajudar a escapar a soldats britànics capturats pels nazis. Els presoners tenien permès rebre paquets amb provisions i objectes per part d’organitzacions benèfiques, i en aquests paquets solia haver-hi un Monopoly. Els serveis secrets britànics van aprofitar les caixes del joc per incloure mapes i petites eines que ajudessin els presoners a escapar.

Segons una anàlisi de dades, hi ha prop d’un bilió de maneres de guanyar jugant a Conecta 4, i 700 milions de maneres d’empatar. D’acord amb aquesta mateixa anàlisi, hi ha un truc per a tenir un 100% possibilitats de guanyar: ser el primer jugador a començar la partida i posar la primera fitxa en la columna del centre.

Per a alguns desconeguts, per a altres element imprescindible en la llar. Els jocs de taula formen part de la nostra història.

Durant aquest trimestre, els alumnes de 2nESO, estan realitzant un projecte de crear el seu propi joc de taula. És una activitat treballada des de tecnologia i català, on es permet als nens treballar per grups per a crear un joc origina i únic.

Gràcies a la col·laboració amb el ateneu de fabricació de Gràcia, els alumnes han pogut realitzar una visita guiada del centre i veure en viu com la talladora làser creava els seus taulers.