Barcelona medieval literària

Fa unes setmanes, l’alumnat de primer de batxillerat va passejar pel nucli antic de Barcelona, contextualitzant alguns dels textos que hem vist a l’assignatura de Llengua catalana i Literatura. Les justes, els cavallers i els cavalls, les famílies benestants de la ciutat (especial menció als Montcada) van ser l’excusa perfecta perquè els nois i les noies gaudissin d’una petita ruta que va finalitzar al Fossar de les Moreres.

L’alumnat va poder seure al costat del palau dels reis i comtes del casal de Barcelona, va llegir textos trobadorescos i van poder situar Eiximenis, Turmeda, Ferrer i Metge a la ciutat.