Informació del procés

PROCÉS DE PREINCRIPCIÓ I MATRÍCULA
Teniu la informació al web del Departament d’Educació: ensenyament.gencat.cat/ tràmits/trànmits per temes/ preinscripció.
Cal que seguiu els terminis establerts per l’Administració i conegueu les diferents fases del procés.
1r: Omplir el full de sol·licitud i posar per ordre de preferència els instituts de secundària que desitgeu. Us suggerim que poseu els 4 centres per ordre preferència; si només en poseu un, l’administració us pot assignar lloc a qualsevol centre amb places vacants.
2n: Lliurar la sol·licitud. Aquesta s’haurà de lliurar a l’Institut que heu sol·licitat en primer lloc.
Presentar una sol·licitud fora del termini establert suposarà passar a la cua de tots els que han demanat plaça dins del termini.
S’ha de presentar una única sol·licitud per alumne. Si presenteu més d’una a diferents centres, s’anul·laran automàticament i se us assignarà una de les vacants lliures al final de tot el procés.
3r: Consultar els resultats. El Centre publicarà llistes anònimes en aquest espai. Per internet haureu de visitar el web Estudiar a Catalunya. En aquest cas, necessitareu el codi de la sol·licitud de preinscripció i el DNI, NIE o passaport del tutor o tutora.
CRITERIS DE PRIORITAT I ADSCRIPCIÓ
Qualsevol alumne d’una escola adscrita passa per davant d’un alumne d’una escola no adscrita independentment de la seva puntuació aconseguida segons els criteris de prioritat.
Els criteris de prioritat donen una puntuació que organitza les sol·licituds per tal de concedir la plaça al centre sol·licitat.
Els criteris de prioritat pel barem són:

Germans a l’institut 40 punts
Si l’alumne està empadronat dins de l’àrea d’influència de l’Institut. 30 punts
Si el lloc de treball d’algun progenitor (pare o mare) o tutor legal pertanys a la zona d’influència de l’Institut. 20 punts
Si el domicili on està empadronat l’alumne no pertany a la zona d’influència de l’Institut però sí que pertany al municipi de Barberà del Vallès. 10 punts
En qualsevol altre cas. 0 punts
Les puntuacions d’aquests 4 últims casos no es poden sumar. Es pren la puntuació més alta.
Si es percep la Renda Garantida de Ciutadania. 10 punts
Per discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne o familiar directe. 10 punts
Per pertànyer a una família monoparental o nombrosa. 15 punts
ASSIGNACIÓ DE PLACES I MATRÍCULA
Heu ‘estar atents a tot el procés fent les pertinents reclamacions, si s’escau.
Un cop rebeu l’assignació de la plaça, heu de procedir a fer efectiva la matrícula d’acord amb la informació que us facilitarem des de l’Institut.
Si no us matriculeu en el centre assignat, perdreu la plaça obtinguda en el procés de preinscripció.