Maridatge inesperat: dibuix i rugbi

El passat 15 de febrer, els departaments d’Educació Visual i Plàstica i Educació Física  de l’Institut Josep Pla de Barcelona vam fer unes activitats interdisciplinàries.

En aquestes activitats l’alumnat de 1r d’ESO va poder assolir  diferents continguts, valors i objectius que s’havien preestablert dins de cada una de les assignatures.

Els dos departaments valorem molt positivament la participació en projectes compartits amb altres àrees, i la relació i intercanvi d’experiències noves i enriquidores.

View post on imgur.com

Dibuixar a l’aire lliure i en contacte amb allò que veuen i viuen i, per altra banda, facilitar l’aprenentatge de diferents valors i qualitats físiques del món del rugbi dóna la possibilitat a l’alumnat d’incorporar noves vivències.

Creiem que tot l’alumnat va gaudir d’una jornada magnífica,  i va poder viure les aportacions de l’aprenentatge de la tècnica del dibuix i la tècnica esportiva a la qual no arriben si no és  a través de les experiències.

View post on imgur.com

També voldríem donar les gràcies al senyor Josep Maria Torroella, responsable i president dels Químics Equip de Rugbi, perquè sense ell no hauria estat possible aquesta activitat de rugbi. Donar les gràcies als professors acompanyants, als tècnics i a les tècniques dels Químics Rugbi -l’equip del barri d’Horta- i als professors de l’institut que com a jugadors de rugbi van aportar la seva experiència a l’activitat de rugbi.

Per últim, volem recordar que tot l’alumnat que li hagi agradat el Rugbi i hi vulgui jugar, ho pot fer com activitat extraescolar. El club Químics Equip de Rugbi ofereix la possibilitat de formar part dels seus equips.

Departament d’Educació  Visual i Plàstica  i departament d’Educació Física.