Els alumnes del 1r de Batxillerat científic preparen la reacció química de saponificació.

La síntesi o fabricació del sabó és fruit d’un procés secular. És una de les reaccions químiques més antigues practicada per la humanitat que consistia en obtenir sabó fent bullir greix animal amb cendres de foc de llenya (riques en carbonat potàssic).

Avui en dia, i des de fa ja molts anys, aquesta reacció la coneixem amb moltíssim detall i amb el nom de reacció de saponificació.

A la matèria de Biologia, i dintre del tema de les Biomolècules, els alumnes del 1r de Batxillerat científic estudien els lípids i, a més a més, preparen la reacció química de saponificació utilitzant com a reactius l’oli d’oliva i l’hidròxid de sodi (Na OH) per acabar obtenint com a producte una sal sòdica d’àcids grassos: el sabó.