Cultura i Valors Ètics a 1r ESO

A Cultura i Valors Ètics, des del primer trimestre, tenim un compromís diari, una frase estimuladora com, per exemple, “Només per avui, somriuré quan em parlin”, amb la finalitat d’animar-nos a créixer com a persones i cada setmana posem una cita a la pissarra que després, a casa, hem d’explicar per escrit, com, per exemple, “L’espasa té dos talls, però la llengua en té cent”. I com que en aquesta assignatura no fem proves, les nostres notes les traiem dels treballs que anem fent.

Aquest segon trimestre l’hem començat fent un mural dels valors que ens semblen més importants per mantenir un bon ambient a la classe. Al mural hem dibuixat un test amb una flor, una regadora i un sol i una frase que diu: “Així com les plantes necessiten aigua, sol i terra per a créixer, nosaltres necessitem…” i a les fulles de la flor hem escrit sis dels valors que volem potenciar com a grup. Amb aquesta intenció, cada setmana el primer que fem és seure al voltant del mural, tanquem els ulls, respirem profundament i repassem com ha anat la setmana i si hem tingut presents aquells valors. Després tornem a escollir-ne un o dos per treballar-los durant la setmana, posant unes gotes d’aigua sobre els valors triats.

També estem treballant els drets i deures dels infants resumint-los, explicant-los i sent conscients del seu compliment i si els respectem o no. Per a tal fi hem escrit un manifest.

Ja veieu que tenim molta feina i que no ens avorrim a classe!

Alumnes de 1r ESO