Diagnosi

L’Institut Joanot Martorell ha realitzat la diagnosi de l’EDC a partir de l’enquesta SELFIE. SELFIE (les sigles de la qual en anglès volen dir “reflexió personal sobre un aprenentatge efectiu mitjançant el foment de la innovació a través de tecnologies educatives”) és una eina gratuïta dissenyada per ajudar als centres educatius a integrar les tecnologies digitals a l’ensenyament, aprenentatge i avaluació. Té una base sòlida d’investigació i s’ha desenvolupat a partir del marc de la Comissió Europea relatiu a la promoció de l’aprenentatge en l’era digital a les institucions educatives.

SELFIE recull, de forma anònima, les opinions de l’alumnat, el professorat i l’equip directiu sobre la manera en que es fan servir les tecnologies al seu centre educatiu. Per fer-ho, es fan servir afirmacions i preguntes breus amb una escala simple de l’1 al 5 per respondre. A partir de la informació recollida mitjançant aquestes preguntes, l’eina genera un informe, com si fos una instantània (un “selfi”), dels punts forts i febles del centre educatiu a l’hora de fer servir les tecnologies.

L’enquesta es va passar entre alumnat, professorat i equip directiu al desembre de 2021 i aquest és el resum dels resultats:

Per informació més detallada, podeu consultar tots els resultats de la SELFIE en aquest document.