Resultats Selectivitat i Baccalauréat 2022

El 100% (84) dels 84 alumnes de l’Institut Joan Brudieu que es van examinar de les proves d’accés a la universitat (PAU) en la seva totalitat (fase general + fase específica) els dies 14, 15 i 16 de juny podran accedir el curs que ve a la universitat. El percentatge d’aprovats és igual al de l’any passat (100%). Si comparem aquestes dades amb les dades globals de Catalunya, ens adonem que el 96,91% (31.987) dels 33.006 alumnes presentats les van aprovar (96,77%, any 2021). A Lleida, aproven 1.780 alumnes. Conclusió: l’alumnat de l’Institut Joan Brudieu supera la mitjana catalana (3,09%).

Cal esmentar, a més, el 100% d’aprovats a la prova externa per obtenir el títol de baccalauréat (3 alumnes aprovats de 3 presentats) de la quarta promoció del Batxibac a l’Institut Joan Brudieu. Aprovant aquest examen, i juntament amb el Batxillerat aprovat, obtenen una doble titulació: Batxillerat i Baccalauréat (Batxibac). A més, aquesta nota els equival a la fase general de les PAU, i és per això, que aquests alumnes poden presentar-se, si escau, a la fase específica de les PAU i no comptabilitzen en aquestes estadístiques de PAU. S’hi han presentat tres alumnes. La nota més alta del títol de Bacalauréat ha estat de 8,5.

La nota mitjana dels estudiants de l’Institut Joan Brudieu aprovats en aquestes PAU és de 7,489, mentre que a Catalunya ha estat de 6,855 i a la demarcació de Lleida de 6,83. En aquest cas, la mitjana de l’alumnat l’Institut Joan Brudieu ha estat superior a la mitjana catalana i a la mitjana lleidatana.

La nota mitjana dels expedients acadèmics de l’alumnat aprovat de l’Institut Joan Brudieu en aquestes PAU ha estat de 7,558, mentre que a Catalunya ha estat de 7,59 i a la demarcació de Lleida de 7,64. En aquest cas, la mitjana de l’alumnat l’Institut Joan Brudieu ha estat inferior a la mitjana catalana i a la mitjana lleidatana.

La nota mitjana definitiva d’accés a la universitat de l’alumnat de l’Institut Joan Brudieu ha estat de 7,531, mentre que a Catalunya ha estat de 7,293, i a la demarcació de Lleida, de 7,314. En aquest tercer cas, la mitjana de l’alumnat de l’Institut Joan Brudieu ha estat superior a la mitjana catalana i a la mitjana lleidatana.

Cal felicitar, a més, els cinc alumnes de l’Institut que han obtingut una nota igual o superior a 9: Jan Moya Betriu (9,300); Marc Foix Velázquez i Pol Trenado Font (tots dos amb 9,100) i Bianca Fernández Harrison i Cristina Grace Rosell Esau (totes dues amb 9,000), que han estat mereixedors de la Distinció de la Prova d’Accés a la Universitat, que el Govern de la Generalitat atorga a tots els estudiants de batxillerat de Catalunya que han obtingut, en la fase general, una nota superior o igual a nou punts. Enguany seran 1409 estudiants (855 noies i 556 nois) que rebran aquesta Distinció. Moltes felicitats!!!