Primera trobada d’alumnes de 1r de Batx. Internacional a Juneda

Primera Trobada dels alumnes de primer curs dels quatre Instituts públics de Catalunya que imparteixen el Programa Diploma del Batxillerat Internacional

El Programa Diploma (PD) del Batxillerat internacional (BI) és un itinerari curricular específic determinat per l’Organització del Batxillerat Internacional (IBO). A Catalunya, es pot obtenir la doble titulació de batxillerat i batxillerat internacional en quatre centres públics (Institut Jaume Vicens Vives, de Girona; Institut Gabriel Ferrater i Soler, de Reus; Institut Josep Lladonosa, de Lleida, i Institut Moisès Broggi, de Barcelona) i en diversos centres privats.

La trobada, organitzada per l’Institut Josep Lladonosa de Lleida i amb el suport de la resta de centres públics, tingué lloc el passat dia 28 de gener a l’ecocentre “les Obagues” de Juneda i anava adreçada a la vuitantena d’alumnes que cursen primer curs d’aquests estudis.

Després d’unes primeres activitats grupals de presentació, a més de permetre relacionar i interactuar l’alumnat, també serviren per establir pautes d’actuació durant el dia.

Entre altres, en la trobada, es tractava de potenciar el treball en xarxa per afavorir l’intercanvi de coneixements i experiències entre els centres en relació a un tema escollit, enguany CAS*, per tal de poder orientar millor les actuacions que estem realitzant i donant a conèixer les pràctiques que es porten a terme en els diferents centres.

Després de la presentació de diversos projectes per part d’alumnes i coordinadors de CAS, les accions es complementaren amb dues activitats més lúdiques, una a l’entorn de l’estudiant reflexiu i una per elaborar una experiència CAS per a celebrar el Dia Mundial de la Pau.

La jornada finalitzà amb un dinar i la posterior fotografia de grup, i el retorn cap a cada centre. Ara, a esperar la segona trobada!

Més imatges a Google Photos…

*Creativitat, Activitat i Servei (CAS) és un dels tres elements fonamentals que tots els alumnes han de completar com a part del Programa del Diploma (PD). Es cursa al llarg dels dos cursos del Programa del Diploma i fa participar als alumnes en una varietat d’activitats simultànies a l’estudi de les disciplines acadèmiques.