Anem al teatre!

Enguany l’Ins. Gabriel i Ferrater, únic centre que imparteix el Batxillerat de les Arts Escèniques a la comarca, ha iniciat una activitat intergeneracional cultural basada en gaudir junts de l’art del teatre. Dins l’àmbit de les Arts escèniques i des de gener del 2022, un cop al mes, l’alumnat del Batxillerat Escènic i el professorat del centre comparteixen l’opció d’anar al teatre aprofitant la rica programació que ens ofereixen els teatres del territori. Es tracta d’una proposta extraescolar, en la qual els nois i noies participen de forma voluntària, de manera autònoma i que busca potenciar la seva participació en el teixit cultural de la ciutat, els acompanya a anar al teatre i a desenvolupar el seu esperit crític i artístic, alhora que a crèixer com a espectadors i espectadores. La riquesa i varietat en les programacions, que evidencia la gran tradició escènica de la ciutat, ens ha posat difícil poder fer la tria de les obres de la proposta, que s’ha fet seguint els criteris de diversitat en els llenguatges i oferint també diferents estils artístics.
En aquest primer trimestre de l’any hem anat a veure Poema inacabat (teatre, poesia i cuina a la Sala Trono de Tarragona), Bogumer (dansa teatre al Teatre Bartrina) i Travy (clown, teatre gestual i teatre de text al Teatre Fortuny). Per aquest trimestre entrant tenim en agenda l’espectacle clown de la Pepa Plana, Si tu te’n vas (teatre Bartrina), i un clàssic del teatre de text de mà de grans actors de l’escena nacional: Final de partida (teatre Fortuny). Això sense comptar amb possibles opcions que vagin sorgint de mà del festival Trapezi o altres propostes que ens ofereix la ciutat com les del Cicle Paradigmes, al voltant de la figura de Gabriel Ferrater, on tenim la sort de participar-hi activament de la mà del director Iban Beltran.

És tot un luxe poder veure i viure a escena tot allò que aprenem a les aules!