L’alumntat de segon curs d’ESO visita Montblanc

El passat 3 de març una vuitantena d’alumnes de segon d’ESO va visitar la capital de la Conca de Barberà. L’activitat extraescolar, organitzada pel departament de Ciències Socials del nostre institut, es va dividir en dues parts. En primer lloc, els alumnes van fer un recorregut molt complet per la vila ducal per tal de conèixer com era l’Edat mitjana: els edificis (les muralles, els habitatges, les esglésies…), les activitats quotidianes (els oficis, els gremis…), els diferents estaments de la societat, com s’organitzava la vida quotidiana i els actes extraordinaris que es van realitzar a Montblanc (sessions de Corts, per exemple).

Cal destacar l’admiració que va despertar el recorregut arran i a dalt de la muralla, resultat d’una perseverant política de recuperació i restauració d’aquest important patrimoni cultural que fa única la vila de Montblanc.

Tot seguit, els alumnes van fer una visita al Museu Comarcal on van poder veure com era l’agricultura que es practica des de temps reculats en aquelles contrades, centrada en la trilogia de conreus mediterranis (el blat, per a l’elaboració de l’imprescindible pa; l’oliver, per a obtenir-ne el preuat or daurat; i la vinya, per treure’n l’insubstituïble vi).

A més, la sortida va servir per veure i viure una part de la programació d’una altra manera, lluny de l’aula i, no menys important, per conviure una estona amb bon companyonatge.