Els alumnes de 3r d’ESO visiten les mines de Bellmunt del Priorat

El proppassat dimarts dia 6 de novembre, prop d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO i cinc professors acompanyants es van desplaçar a Bellmunt del Priorat en una sortida organitzada pel departament de Ciències Socials. Van fer una visita guiada a la mina Eugènia, que va romandre en activitat des de 1870 fins que va tancar el 1972. El complex miner forma part de la xarxa del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.

La visita es va dividir en diferents punts d’interès: l’accés a la primera galeria de l’interior de la mina esmentada (l’única que es pot visitar) i que es troba a 35 metres de profunditat; l’espai que ocupa el Museu de les mines on es fa un repàs del procés pel que passa la galena fins que se n’obté plom en lingots i els seus usos posteriors; el Museu de la colònia minera amb els serveis que oferia als treballadors i a llurs famílies; i també un petit taller de minerals on es va ensenyar a diferenciar els que s’hi obtenien.