Sortida a Barcelona dels alumnes del Batxillerat Artístic

Divendres 13 d’abril un grup d’alumnes del batxillerat d’arts (2 BAT E, 2 BAT F i 1 BAT E d’arts escèniques) va fer una sortida a Barcelona per assistir a l’espectacle de dansa Silenzio al Mercat de les Flors i visitar l’exposició William Morris i el moviment Arts & Crafts a Gran Bretanya al MNAC.

Silenzio és una obra dirigida per l’italià Roberto Magro. Parteix d’una reflexió sobre el buit i la seva profunditat i de la recerca d’una relació espacial inèdita entre l’actor i la matèria. Silenzio dona veu a la realitat de dones que han viscut sempre en silenci. Una metàfora del nostre temps que té el desig d’estimular la reflexió sobre la importància de la poesia com a acte de llibertat i d’expressió davant de qualsevol situació.

El moviment Arts and Crafts, lligat al disseny i les arts decoratives, va néixer a Gran Bretanya al voltant de 1880 i es va desenvolupar fins a la I Guerra Mundial. El seu màxim ideòleg va ser l’artista i escriptor William Morris (1834-1896) i va prendre el seu nom de l’Arts and Crafts Exhibition Society, fundada a Londres el 1887. Va ser un moviment nascut des dels ideals, la preocupació pels efectes de la industrialització en el disseny, el saber i la vida quotidiana. Potenciava una reactivació de l’artesania tradicional, un retorn a una forma de vida més simple i una millora en el disseny d’objectes domèstics ordinaris.