Master Chef Emocional

Introducció / Resum: El projecte Master Chef Emocional és una col·laboració entre les assignatures de Castellà i Biologia de 3r d’ESO, que sorgeix davant el desig de treballar d’una manera diferent amb l’alumnat i amb la trobada en comú de l’alimentació. A l’àrea de Castellà, els alumnes han de llegir Como agua para el chocolate i a l’àrea de ciències els alumnes han d’aprendre la composició nutricional dels aliments i l’elaboració d’una dieta saludable.

Objectius d’aprenentatge

• Fomentar el treball col·laboratiu
  • Afavorir el creixement personal
  • Treballar l’autoestima, l’autoconeixement
  • Treballar les relacions interpersonals
  • Desenvolupar les capacitats creatives els alumnes
  • Treballar la comunicació oral (castellà i anglès)

Objectius de contingut

• Conèixer els contingut nutricional dels principals aliments de la dieta pròpia
  • Promoure un interès per la pròpia dieta i ser capaç de modificar-la per fer-la més saludable i adient a les pròpies necessitats
  • Promoure l’interès per la lectura i estimular les emocions que provoca
  • Interpretar i valorar el contingut de textos escrits i les emocions
  • Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa

Competències bàsiques: Àmbit Cientificotecnològic

• Dimensió salut: C12, C13 i C14

Competències bàsiques: Àmbit Lingüístic

• Dimensió lectora: C1
  • Dimensió escrita: C4, C5 i C6
  • Dimensió oral: C9
  • Dimensió literària: C10
  • Dimensió actitudinal i plurilingue: C1 i C2

Competències bàsiques: Àmbit Digital

• C3, C5, C8 i C11

Metodologia i Activitats:

Des de cadascuna de les àrea implicades es treballen activitats específiques per tal d’assolir els objectius i ajudar als alumnes en l’elaboració del seu producte final. És treballa en grup de 4-5 alumnes en totes les sessions i aquests són els mateixos en totes les assignatures implicades. En el cas de Biologia, l’assignatura s’imparteix en anglès (CLIL)

Resultats i/o treballs realitzats

El producte final és la creació d’un restaurant i els alumnes ens l’han de presentar/vendre. Per fer-ho han de:

1/ Dissenyar la carta del restaurant (en castellà i anglès), que a més dels plats “estàndards” ha de tenir un plat emocional

2/ Creació i edició d’un vídeo (en anglès) on els alumnes cuinen i ens expliquen el què i perquè d’aquest plat. A més ha de ser un plat equilibrat, des de el punt de vista nutricional

3/ Defensar/vendre el seu producte davant del jurat i de tots els grups (opcionalment l’exposició podia ser en anglès).

Activitats d’avaluació: Per realitzar l’avaluació fem servir una rubrica pensada y dissenyada per al projecte

Aquest projecte s’ha presentat a les XX Jornades d’Intercanvi d’Experiències Pedagògiques de Sta. Coloma de Gramenet, el 27/06/2017.