Criteris de promoció de 4t d’ESO.

La Superació d’etapa i l’obtenció del títol de graduat/graduada en educació secundària obligatòria estan regulats per l’article 14 de l’Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny i l’ordre ENS/56/2012, de 8 de març. També són d’aplicació el decret 187/2015, de 25 d’agost, i la resolució de 27 de novembre de 2015, que desenvolupa aspectes específics del decret.

AVALUACIONS ORDINÀRIA (juny) i EXTRAORDINÀRIA (setembre):
  1. Obté el títol de graduat/graduada en ESO l’alumnat que hagi superat totes les matèries de l’etapa.
  2. Pot obtenir el títol l’alumne que tingui dues matèries suspeses, sempre que aquestes no siguin instrumentals (català, castellà o matemàtiques).
  3. De forma excepcional, es pot decidir la promoció d’un alumne que hagi suspès tres matèries o dues matèries instrumentals.
  4. Es consideren matèries diferents les cursades amb el mateix nom en diferents cursos.
  5. L’alumnat amb Pla Individualitzat s’ha d’avaluar d’acord amb els criteris d’avaluació d’aquest PI.
  6. En aquesta avaluació final d’etapa cal considerar les implicacions, pel que fa a possibilitats de cursar determinats estudis, que pot tenir per a l’alumne/a l’obtenció del títol de graduat en la convocatòria ordinària de juny o bé esperar fins a l’extraordinària de setembre.
  7. De forma excepcional, l’alumne pot repetir quart dues vegades si no ha repetit en cursos anteriors.
AVALUACIÓ AL JUNY
  • SUPERACIÓ D’UNA MATÈRIA:
    • Excepcionalment, l’equip docent pot acordar la superació d’alguna matèria. Per prendre aquesta decisió cal el vot favorable d’un mínim de dos terços dels membres de l’equip docent presents en la sessió.
    • Es poden modificar un màxim de 2 matèries, entre juny i setembre.
    • La qualificació serà de suficient i s’indicarà a l’acta d’avaluació amb un asterisc.
  • OBTENCIÓ DEL TÍTOL AMB MATÈRIES SUSPESES
    • L’equip docent pot decidir que un alumne o alumna que té una, dues i, excepcionalment, tres matèries no superades, obtingui el títol. Per prendre aquesta decisió cal el vot favorable de la majoria dels membres de l’equip docent presents. En cas d’empat, el tutor decideix.
AVALUACIÓ AL SETEMBRE
  • SUPERACIÓ D’UNA MATÈRIA:
    • Es poden modificar un màxim de 2 matèries, entre juny i setembre.
  • OBTENCIÓ DEL TÍTOL AMB MATÈRIES SUSPESES
    • Per poder votar si l’alumne obté el títol al setembre amb matèries suspeses, i per evitar que l’alumne abandoni la matèria, cal contemplar els següents requisits: L’evolució de l’alumne al llarg del curs, que entregui les activitats de recuperació que s’han proposat per l’estiu i que l’alumne es presenti a la prova extraordinària i tregui un mínim d’un 3.
    • En cas que l’alumne no s’hagi presentat, però porti un justificant oficial, se li podrà repetir la prova al llarg dels primers 6 dies lectius de setembre.