Criteris de promoció de 2n d’ESO.

La regulació de l’avaluació de l’alumnat de l’ESO es preveu a l’Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny, i a l’Ordre ENS/56/2012, de 8 de març, que modifica diversos punts de la primera. També són d’aplicació el decret 187/2015, de 25 d’agost, i la resolució de 27 de novembre de 2015, que desenvolupa aspectes específics del decret.

AVALUACIONS ORDINÀRIA i EXTRAORDINÀRIA:

Cal recordar que l’avaluació de l’alumne és contínua.

1. Es promociona al curs següent quan:
    1. S’ha obtingut avaluació positiva en totes les matèries.
    2. Quan d’acord amb els criteris d’avaluació per cada matèria i curs, i la consideració de l’equip docent, s’han assolit els nivells competencials corresponents a cada curs de les matèries cursades.
    3. Quan es té avaluació negativa com a màxim en dues matèries, sempre que aquestes no siguin les instrumentals (català, castellà i matemàtiques)
  2. De forma excepcional es pot autoritzar la promoció d’un alumne que tingui tres matèries suspeses o que hagi suspès dues instrumentals.
  3. Per a la promoció, cal tenir en compte que les matèries amb el mateix nom en diferents cursos són matèries diferents.
  4. Les proves extraordinàries s’han d’emmarcar en el procés d’avaluació contínua.
  5. L’alumne que promocioni sense haver superat totes les matèries ha de recuperar els aprenentatges al llarg del curs següent i ha de superar l’avaluació corresponent a aquest programa.
  6. L’alumne pot repetir el mateix curs una sola vegada i dues vegades, com a màxim, dins de l’etapa si no ha repetit a educació primària.
  7. L’alumne objecte d’un pla individualitzat serà avaluat d’acord amb allò establert prèviament en el pla.
  1. En el context de l’avaluació contínua, la qualificació final extraordinària de setembre ha de ser el resultat global obtingut a partir de la valoració de tres elements:
    1. L’evolució de l’alumne durant el curs.
    2. Les activitats de recuperació que s’hagi proposat realitzar al llarg de l’estiu. La no presentació d’aquestes activitats no exclou la possibilitat que l’alumne pugui fer la prova i pugui aprovar la matèria.
    3. Que l’alumne es presenti a la prova extraordinària i tregui un mínim d’un 3. En cas que l’alumne no s’hagi presentat, però porti un justificant oficial, se li podrà repetir la prova al llarg dels primers 6 dies lectius de setembre. El disseny i l’elaboració de les proves extraordinàries han de quedar enllestits abans de finals del mes de juny.