“Silenci”: curt contra l’LGTBIfòbia a l’aula

En el marc del Pacte DASIG per a la Diversitat Afectiva, Sexual, i d’Identitat de Gènere, es va programar realitzar un curtmetratge que servís com a material als Mossos d’Esquadra (membres adherits al Pacte DASIG) per als tallers de sensibilització que realitzen a l’alumnat d’educació secundària arreu de Catalunya contra l’LGTBIfòbia.

L’objectiu d’aquest material audiovisual és reforçar l’apoderament dels companys/es de classe, els nois i noies víctimes d’LGTBIfòbia que són testimonis de l’assetjament escolar (bullying) i provocar la reacció davant de la discriminació per motiu d’orientació sexual i/o identitat o expressió de gènere.

Per a la seva realització, es va fer un concurs entre l’alumnat del grau superior en Realització de Projectes Audiovisuals i Espectacles de l’INS Santa Eulàlia de Terrassa, d’on va sortir guanyador el projecte “Silenci” d’Òscar Plà.

El curt requeria de molts joves actors i actrius, per la qual cosa es va realitzar un càsting en el que hi van participar més de 30 joves de Terrassa i d’altres ciutats properes.

Finalment, el curt “Silenci” es va rodar a principis d’octubre amb un equip de 40 persones voluntàries entre actors i actrius amateurs i un equip de rodatge encapçalat pels dos directors, l’Òscar Plà i l’Adrià Torres.

La realització d’aquest curt és una acció conjunta i col·laborativa de l’entitat LGTB Terrassa, la Comissaria de Mossos d’Esquadra de Terrassa i l’Ajuntament de Terrassa.

Ens plau comunicar-vos que en el marc del Dia Contra l’Homofòbia, el proper dimarts 16 de maig a les 19h s’estrena a Terrassa el curtmetratge “SILENCI” contra l’LGTBIfòbia a les aules, al Cinema Catalunya (C/ Sant Pere, 9).

Us convidem a venir-hi i a què feu la difusió que considereu d’aquest acte. Gràcies!!!

Si encara no us han arribat, en breu us arribaran un parell de cartells de l’acte per penjar al vostre centre.

Si voleu reservar plaça, cal que confirmeu la vostra assistència a l’adreça del Servei LGTBIQ: LGTBIQ@terrassa.cat.

Us hi esperem!

Ajuntament de Terrassa

Regidoria LGTBIQ

Tel. 93 7315982 Ext. 3680