Experimentem la propietat fonamental de les fraccions equivalent amb pizza

Matemàtiques: l’alumnat de 2n d’ESO ha dut a terme una activitat de consolidació de la propietat fonamental de les fraccions equivalents fent servir material manipulable, concretament, fitxes de cartró que representaven trossos de pizza tallades en porcions més grans o més petites.

Cada alumne disposava de quatre fitxes i havia d’identificar si en alguna de les seves fitxes els trossos de pizza tenien un valor equivalent al de la fracció que el professor escrivia a la pissarra. En cas que l’alumne trobés una fitxa de valor equivalent, obtenia un punt.

Per a poder assegurar-se que els companys que reclamaven tenir una fitxa de valor equivalent a la fracció escrita a la pissarra tenien raó, la resta del grup havia de comprovar, amb calculadora, la propietat fonamental de les fraccions equivalents, una propietat que ens diu que, quan dues fraccions tenen el mateix valor, “el producte d’extrems és igual al producte de mitjans”.