Biblioteca humana, un projecte amb UniPAU sobre relats de procesos migrants

El projecte de Biblioteca Humana es fa dins la matèria de Servei Comunitari i seguint la metodologia d’APS (Aprenentatge i Servei). Aquesta metodologia permet aprenentatges més significatius i basats en les necessitats que hi ha a l’entorn de l’alumnat.

Gràcies a la proposta de l’entitat de justícia global, Unipau, hem pogut implementar aquest Servei Comunitari durant 10 setmanes amb tot l’alumnat de 4rt d’ESO. Les sessions inicials es van basar en la sensibilització i detecció i les darreres sessions van ser d’organització de l’esdeveniment de la Biblioteca Humana on van poder conèixer les 6 persones llibre que explicarien el seu relat de vida.

El dia de l’esdeveniment va ser el 28 d’abril on l’alumnat de 4rt d’ESO va poder culminar aquest acompanyament amb les persones llibre i dinamitzar la sessió. Els participants (lectors) va ser alumnat del mateix centre de 3r d’ESO i de 1r de Batxillerat i els bibliotecaris i bibliotecàries van ser alguns profes de l’equip docent implicats en el projecte.

Aquesta edició, 2022-23 ha estat possible gràcies al finançament de l’Ajuntament de Terrassa (àrea Solidaritat i Cooperació Internacional)

Amb aquest vídeo del dia de l’esdeveniment es pot veure millor en què va consistir i els testimoni de les educadores i persones llibre que van participar.