SORTIDA AL CAMP D’APRENENTATGE: “La indústria química de Tarragona”

Amb la iniciativa dels Departaments de Ciències Naturals i Socials, l’alumnat de 3r d’ESO B, E i F del nostre centre, ha tingut una oportunitat profitosa per aprendre, de primera mà, sobre la indústria química en una sortida a les propostes que ofereix el Camp d’Aprenentatge de Tarragona. Aquesta sortida ha inclòs un taller sobre les diferents aplicacions del recurs del petroli i un recorregut en autobús per les principals empreses del sector petroquímic.

L’alumnat i el professorat acompanyant hem anat al Camp d’Aprenentatge de Tarragona  a la descoberta de la indústria química, un sector clau per a l’economia local i global. El taller ha consistit en l’explicació i l’aplicació pràctica sobre les diferents possibilitats que té el petroli, com a primera matèria fòssil, que inclouen plàstics, combustibles, cosmètics i medicaments, entre altres. També hem conegut el procés de refinament del petroli i com es converteix en productes que s’utilitzen en la vida nostra vida quotidiana.

L’altra part de la sortida ha consistit en fer un recorregut en autobús per les principals empreses del sector petroquímic a la zona. Hem pogut veure de prop les instal·lacions i aprendre sobre els processos de producció i les diferents aplicacions dels productes químics. L’alumnat i el professorat hem quedat impressionats per les grans instal·lacions i les tecnologies avançades que es fan servir per produir una gran varietat de productes químics.

Aquesta experiència ens ha permès aprendre sobre la importància vigent de la indústria química i com aquesta influeix en la nostra vida quotidiana. També hem pres consciència sobre la importància de la sostenibilitat i com les empreses del sector petroquímic treballen per reduir el seu impacte ambiental.

La sortida al Camp d’Aprenentatge de Tarragona ha estat una experiència educativa molt positiva per a l’alumnat de l’Institut Ramon Barbat de 3r d’ESO, que està relacionada amb el coneixement de l’activitat econòmica i, més concretament, del sector secundari de la indústria al nostre entorn més proper. Hem entès en què consisteixen les fonts d’energia fòssils, la indústria química i les seves aplicacions, visitant  les instal·lacions de les empreses del sector petroquímic i entenent la importància i la necessitat de la sostenibilitat en la indústria.

Sense cap dubte, aquesta sortida ens ha proporcionat una experiència única que ajudarà al nostre alumnat a millorar el seu full de ruta acadèmic. Complementàriament ens permet assolir la competència ciutadana, desenvolupant una actitud responsable a partir de la presa de consciència de la degradació del medi ambient, basada en el coneixement de les causes que la provoquen, agreugen o milloren, des d’una visió sistèmica, tant local com global.

Per visualitzar les imatges de la sortida, podeu clicar aquí