Seleccionats pel RetoTech!!!

“És a través de la curiositat i la cerca de noves oportunitats que hem mapejat el nostre camí. Sempre hi ha una nova oportunitat per fer la diferència.” – Michael Dell (Dell Computer – EEUU)

El departament de tecnologia de l’institut Ramon Barbat vam decidir participar al concurs RetoTech 2023-2024 ja que ho vam veure com una oportunitat perquè els nostres alumnes de tecnologia i robòtica poguessin evolucionar, orientats a les professions del futur.

Quan ho vam plantejar al grup de robòtica de 1r de Batxillerat van sortir molts dubtes i pors: a no fer-ho bé, a no saber què fer o a no tenir prou coneixement per desenvolupar un projecte de robòtica. Però van superar el primer obstacle amb el convenciment de què hi participaven per aprendre, per aprofitar una oportunitat d’obtenir recursos materials i tècnics per fer realitat les seves idees robotitzades per al centre i també per posar-nos al dia en tecnologia educativa.

Tot seguit, l’alumnat va fer un vídeo per enviar-lo a l’organitzador, la Fundació Endesa, i esperar la sort de què fora una bona proposta. Però, fer un vídeo de què profe? Doncs, de la mateixa manera, vam aprofitar el nostre entorn per crear una oportunitat barrejant les motivacions dels nois i noies que formen aquest grup: indústria química i nuclear, alarmes per risc químic, robòtica i intel·ligència artificial, videojocs, tot plegat surt una temàtica com és l’entorn de Resident Evil i la Corporació Umbrella. Així va sorgir la idea de la Corporació Ramon Barbat Robòtics. Ells i elles gaudeixen creant un escenari nou d’aprenentatge i el centre els acompanya en aquest camí.

Finalment, tenim la bona notícia de què hem estat seleccionats juntament amb 24 centres més en tota Catalunya i altres 86 a tota Espanya. Això significa més recursos i experiència perquè el nostre alumnat del present i del futur tinguin més oportunitats. Ara només queda aprofitar el context, deixar anar la imaginació i crear el nostre propi camí tecnològic.

José Antonio Torregrosa
Professor de tecnologia i robòtica