Xavier Amorós, alumne de 1r de Batxillerat, guanya el 1r Premi Granados 150 anys

Xavier Amorós, alumne de 1r de Batxillerat,  guanya el 1r Premi Granados 150 anys al Conservatori Municipal de Música de Barcelona

img_5068img_5083

L’objectiu del guardó és promoure la divulgació de la música catalana entre l’alumnat d’escoles de música i de grau professional i alhora donar a conèixer la figura de Granados. Ell Diari de Tarragona ja ho va publicar el mateix divendres al vespre en la seva versió digital.

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, va lliurar el divendres dia 17 de febrer  el 1r premi del Premi Granados 150 anys a Xavier Amorós, alumne del nostre Institut i alumne del Conservatori de Patronat de Música de Vila-seca. Va ser en el marc de la Jornada Granados 150 anys, un esdeveniment que vol commemorar el 150è naixement del compositor lleidatà. En el concurs, que va començar el passat 11 de febrer, s’hi van presentar un total de 19 aspirants, 7 dels quals van arribar a la final del divendres 17. Els 3 participants premiats –amb el suport de Coca-cola i l’editorial Boileau- són:

– Primer premi: Xavier Amorós del Patronat de Música de Vila-seca. Se li va lliurar el Diploma com a reconeixement del Premi, més 1200€ de Coca-cola i un lot de llibres de l’editorial Boileau.

– Segon premi: Laura Crespo del Centre Professional de Música Liceu de Barcelona, Diploma, més 800€ de Coca-cola i un lot de llibres de l’editorial Boileau.

– Tercer premi: Guillem León del Conservatori Professional i Escola de Música de Badalona. Diploma, més 500€ de Coca-cola i un lot de llibres de l’editorial Boileau.

El jurat el formaven tres persones lligades al panorama musical català i a la formació de nous músics: la cantant lírica Carmen Bustamante –premi L’Orphée d’Or i Creu de Sant Jordi-; el director de cor i d’orquestra Manel Valdivieso –director de la JONC -, i la prestigiosa pianista catalana Alba Ventura.

El mateix divendres va tenir lloc, en el mateix Conservatori de Barcelona,  una jornada de formació sobre la importància de l’educació musical en la formació integral de la persona, amb la participació de Jaume Ayats, director del Museu de la música i del Centre Robert Gerhard per a la promoció de la música catalana i Xavier Fina, professor de polítiques culturals i consultor de l’ESMUC. Molt interessant tot plegat.

En l’acte de lliurament el guanyador del primer premi, en Xavier, va tornar a interpretar l’obra que l’havia fet guanyar, els valsos poètics de Granados.

Enhorabona, Xavier!!!!