Projecte Servei Comunitari: Fem un hort vertical

Comencem a l’Institut Ramon Barbat un nou projecte de servei comunitari orientat a la vessant del Medi Ambient. En aquest projecte, ‘Verd Esperança’, els alumnes de 4t ESO del nostre institut impulsaran la creació d’un hort vertical ecològic en el que i col·laboren 7 alumnes de 4t i 5è de primària de l’Escola Miramar de Vila-seca.

Durant deu sessions els alumnes de primària participaran en diversos tallers específics amb la col·laboració dels nostres alumnes per construir un projecte comú: un hort urbà vertical.

El projecte es va engegar l’1 de febrer amb el primer taller d’iniciació a l’hort urbà vertical. D’aquesta forma, els alumnes van aprendre amb aquesta presentació (pdf) els tipus d’horts urbans i els factors que s’han de tenir en compte a l’hora de cultivar com l’orientació al sol, el calendari lunar, el tipus de substrat o l’associació de cultius.

En la segona sessió els alumnes van proposar les seves idees d’hort urbà vertical duent a terme una puja d’idees i dibuixant com seria l’estructura de l’hort. El projecte pretén construir un hort amb material reutilitzats com ampolles de plàstic i cordes. A més, volem que els alumnes treballin sempre amb llavors perquè vegin tot el cicle dels vegetals i de les hortalisses, per això crearem un planter etiquetant les sembres amb l’espècie i la data.

Cliqueu … Horts verticals