Premi treball de recerca

miriam_urv1

La Míriam Guillem Morell, alumna del grup 2n de BAT A del curs 2015-16 al nostre Institut ha estat premiada amb un dels premis del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili a treballs de recerca de Batxillerat.

La Míriam va ser l’autora del treball de recerca titulat “From Melbourne with Love”, basat en la biografia de l’Ada Hannah Scott, mare del que va ser alcalde de Melbourne, Sir Esteve Morell Scott, fill del vila-secà Esteve Morell Mariné. De l’il·lustre vila-secà Sir Esteve Morell Scott, se’n coneixen molts detalls, però fins ara gairebé cap sobre la seva mare. La Míriam ha aconseguit esbrinar molta informació de la seva biografia, com ara la data i el lloc de naixement, Londres, 1850, l’adreça exacta, la parròquia on va ser batejada i n’ha obtingut una certificació de la seva partida de naixement. L’Ada va emigrar del Regne Unit cap a Austràlia quan tenia dos anys junt amb els pares i una germana. Sabem ara quin vaixell va portar-los cap a Austràlia i on van viure quan van arribar-hi. Allí va conèixer l’Esteve Morell Mariné i s’hi va casar. Amb el seu fill gran (l’Esteve Morell Scott) van tornar cap a Vila-seca on van viure-hi una temporada abans d’instal·lar-se a Tarragona on van regentar una fonda. Coneixem també la data de la seva mort, la causa i el lloc on va ser enterrada, en un cementiri molt gran i a una distància considerable del seu estimat marit, atès que pertanyien a dues religions diferents.

L’alumna ha aconseguit crear aquesta biografia amb l’ajuda d’informadors vila-secans, britànics i australians i amb visites als arxius locals i digitals.

El premi va ser lliurat en un acte entranyable que la universitat va fer el passat dimarts 4 d’octubre al teatre Bartrina de Reus, on la Míriam i la resta d’alumnes premiats van poder explicar durant uns minuts les bases dels seus treballs i van rebre el premi corresponent de mans de representants de la universitat així com dels ajuntaments dels municipis corresponents als alumnes guardonats. Enhorabona, Míriam!!!

Enhorabona, Míriam!!!