PISA 2018

El nostre centre ha estat seleccionat per participar a l’estudi PISA 2018.

Com potser sabeu, PISA és una de les avaluacions internacionals de més renom i prestigi. L’estudi PISA (Programme for International Student Assessment) és un estudi triennal de l’Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE) que des de l’any 2000 s’aplica sobre alumnes de 15 anys d’arreu del món amb l’objectiu d’avaluar els sistemes educatius dels països que hi participen. En cada cicle hi participen més països, de manera que si l’any 2000 n’hi van participar 43, el 2018 n’hi participaran 80.

En cada cicle PISA s’avaluen tres dominis principals: la competència en comprensió lectora, la competència matemàtica i la competència cientificotecnològica, i s’hi  afegeix un domini innovador, que a PISA 2018 és la competència global.

Això vol dir que l’alumnat del centre nascut al 2002 haurà de fer aquesta prova, que s’aplicarà un dia, comprès durant el mes de maig. La novetat més important de PISA 2018 és que, per primera vegada, totes les proves s’aplicaran en format digital. L’alumnat haurà de respondre una prova cognitiva de dues hores de durada (que inclou els dominis avaluats) i un qüestionari de context d’una hora de durada.

És important remarcar que l’estudi PISA pretén avaluar sistemes educatius i que en cap cas avalua ni centres ni alumnes. És per això, que la prova està dissenyada de tal manera que els resultats són únicament interpretables en el conjunt de la mostra catalana, és a dir, en el conjunt dels 51 centres que hi participem.