APROPANT LA CIÈNCIA

Durant aquesta setmana el grup de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de 1r de Batxillerat ha visualitzat minerals i els seus cristalls amb lupes digitals de fins a x1000 augments, prestades pel CRP del Tarragonès. Per exemple, podeu observar en la primera imatge els cristalls de l’olivina, de color verd oliva i gris.

A més, els alumnes de l’optativa de “Taller de Ciències” de 3r ESO amb la professora Jovita Gordo, han treballat al laboratori en la cristal·lització de la sal. Aprofitant aquestes mostres dels alumnes s’han visualitzat amb les lupes digitals els cristalls cúbics blancs perfectament formats de clorur de sodi i que dona lloc la formació del mineral anomenat halita o sal comuna.

Com els va agradar tant, s’ha fet una representació en classe aquesta setmana com si fossin metges i s’han pres fotografies de la pell, dels pèls, de les dents, i fins i tot de les fibres de la roba dels alumnes.

Fotografies preses pels alumnes amb el professor Alberto Berenguer del Departament de Ciències.