La indústria química a Tarragona

Els alumnes de 3r d’ESO van anar al Complex Educatiu de Tarragona per participar en una activitat organitzada pel Camp d’Aprenentatge sobre la indústria química de la zona.

En aquesta activitat els alumnes van conèixer els processos bàsics de fabricació dels productes derivats del petroli que s’elaboren a les indústries químiques que ens envolten.

La primera part és va desenvolupar en un aula temàtica on es treballa la importància del petroli en molts dels productes que formen part de la nostra vida quotidiana.

A través d’una maqueta s´analitza la ubicació de les indústries petroquímiques i els nuclis de població, així com els productes que elabora cadascuna d’elles.

En una segona maqueta s´estudia el procés de fabricació d’una indústria petroquímica base i dels seus elements.

A més, classifiquen els plàstics, aprenen processos d’elaboració de productes a partir de la matèria primera i realitzen experiències químiques.

La segona part de l’activitat els alumnes van anar a veure el pantalà, la plataforma per on els vaixells carregats de cru i els seus derivats desembarquen o carreguen els productes que necessita o genera la indústria. Després van realitzar un recorregut en autocar per la zona per observar les principals indústries químiques.