Taller d’ecodisseny a 1r d’ESO B

Avui, des de l’Agència de Residus de Catalunya s’ha ofert un taller d’ecodisseny al nostre alumnat de 1r d’ESO B, per a que explorin els reptes que suposa l’Ecodisseny. Aquest taller s’emmarca en les accions de difusió del Premi Catalunya d’Ecodisseny 2023 i de la Setmana Europea de Prevenció de Residus que se celebra del 19 al 27 de novembre i que en aquesta edició es fa una atenció especial als tèxtils.

Al taller es plantegen qüestions sobre l’ecodisseny que, mitjançant uns criteris de disseny sostenibles, intentaran descobrir com contribuir a la reducció de l’impacte ambiental del cicle de vida de productes i serveis, des de la seva concepció fins a la gestió del residu final, tot passant per la fabricació, la distribució i l’ús, contribuint així en l’economia circular. Durant l’activitat s’han repassat aquests conceptes i han vist alguns exemples d’ecodisseny, d’una manera divertida a través d’un joc.

Ha estat una experiència enriquidora per a l’alumnat de 1r d’ESO B, grup guanyador del premi ‘Aula més neta’. Moltes felicitats!!