ELS ALUMNES DE FÍSICA DE 1r BAT PARTICIPEN EN UN EXPERIMENT QUÀNTIC MUNDIAL

fullsizerender-1img_0403

Els àtoms canvien quan els mirem? Poden parlar entre ells i dir-se que els estem mirant? I si en realitat els àtoms fossin diferents quan no els mirem, hi hauria alguna manera de saber-ho?

Hi ha un experiment a nivell mundial anomenat “The BIG Bell Test”, on participen 11 laboratoris que es dediquen a observar el comportament de partícules subatòmiques. Tota aquesta observació s’ha de fer de forma aleatòria i per això necessiten molts participants i amb comportaments totalment impredictibles.

Els alumnes de Física de 1r de BAT van fer la seva contribució el dia 30 de novembre. Mitjançant un joc creat per recollir el màxim nombre de dades, van proporcionar un grup de dígits “0” i “1”, que esperem siguin el més impredictibles possibles.

fullsizerender