Mobilitat internacional – ERASMUS +

ECHE (Erasmus Charter for Higher Education / Carta Erasmus d’Educació Superior) : clica aquí

Entenem que la mobilitat en els processos formatius és una estratègia fonamental que permet a les persones que hi participen millorar les seves competències professionals i personals, així com millorar la seva ocupabilitat les competències lingüístiques. La mobilitat d’estudiants i professors és una de les eines fonamentals per a la modernització de l’educació i la millora de la qualitat educativa.

Des del curs 2007, l’INS Miquel Tarradell disposa de la Carta ERASMUS, el que ens permet oferir beques per a que alguns dels nostres alumnes dels cicles formatius de grau mitjà i superior del nostre institut puguin realitzar part del mòdul professional de Formació en Centres de Treball (pràctiques) en empreses de països de la Unió Europea. El curs 2016-2017 hem iniciat els nostres projectes propis: organització de forma autònoma d’algunes estades ERASMUS+.

L’institut també és soci de dos consorcis: Departament d’Ensenyament (“Regional Ministry of Education”) i consorci Erasmus per a pràctiques en empreses, coordinat per la Fundació BCN Formació Professional. Aquests dos consorcis proposen i desenvolupen diferents Projectes de mobilitat i formació als quals també tenen accés el nostre alumnat de cicles formatius tant de grau mitjà com de grau superior.

Curs 2018-19

En aquest curs van marxar d’estades de mobilitat 10 persones dels tres cicles formatius.

D’aquestes 10 beques sis han estat gestionades pel Departament d’Educació i quatre per la Fundació Barcelona FP.

Pel que fa a les beques del Departament:

• De grau mitjà, TAPSD, van marxar tres persones a Itàlia, Bologna, a realitzar les pràctiques a diferents centres ocupacionals per persones amb diversitat intel·lectual.
  • De grau Superior, TIS, van marxar tres alumnes les quals van fer les pràctiques a un centre ocupacional de persones amb diversitat funcional, a un centre d’acollida de famílies monoparentals  a una llar d’infants i a un CRAE de noies joves.

Pel que fa les beques de la Fundació Barcelona FP:

• De grau superior, TEI, van marxar dues alumnes a Finlàndia, Oulu.
  • De grau superior, TIS, van marxar dues alumnes a Finlàndia. Oulu.

El curs 2019-20 no s’han pogut fer estades de mobilitat per motiu de la COVID19

En el curs 2020-21 la previsió és reprendre els projectes amb set estades de mobilitat, les quals es duran a terme a Alemanya, Nuremberg (TEI) i a Itàlia, Bologna (TAPSD)

Projectes de mobilitat internacional finançats per: