L’alumnat de 4t d’ESO fem parada al refugi antiaeri 307

Després d’unes quantes setmanes treballant la història i la morfologia de la ciutat, l’alumnat de 4t d’ESO hem visitat un dels milers de refugis que els barcelonins van construir per evitar les bombes durant la Guerra Civil espanyola. Concretament, hem visitat el refugi 307, al Poble Sec. Un cop allà, el Marc ens ha explicat amb tota mena de detalls per què a principis de l’any 37 la ciutadania es va mobilitzar per construir uns espais segurs, que els van servir com a defensa passiva quan bombardejaven la ciutat. En el transcurs de la visita, hem travessat el passadís de 400 metres de llargada en forma de ziga-zagues per interferir l’entrada de la metralla al refugi, i ens hem fixat en la part destinada a la infermeria i el lavabo.

Aquesta sortida forma part d’un projecte transversal que vol apropar l’alumnat al passat de la ciutat. A més, està lligada amb una altra sortida que vam fer a principi de curs al Turó de la Rovira.