Preinscripcions batxillerat alumnat d’altres centres

La preinscripció aquest curs es farà del de l’11 al 17 de maig de 2021

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció les persones que volen accedir al batxillerat de qualsevol modalitat en un centre diferent del que s’està cursant l’ESO i les persones que cursen o han cursat un cicle formatiu (encara que s’imparteixi en el mateix centre on s’està matriculat).

El tràmit de preinscripció es realitza de manera telemàtica a la pàgina web del Departament d’Educació.

A part de la documentació requerida, l’alumnat que es preinscriu a Batxillerat a l’Institut Antoni Pous i Argila haurà d’emplenar, obligatòriament, el full de tria d’itinerari i de matèries al següent enllaç:

Formulari de tria de batxillerat

Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o el sistema alternatiu d’identificació https://idcatmobil.seu.cat/.

Si l’alumne/a té número identificador del registre d’alumnes de Catalunya (RALC) es recuperen les dades i no cal presentar documentació acreditativa d’identitat.

Si no ha estat escolaritzat a Catalunya anteriorment i no té número identificador del RALC, cal adjuntar a la sol·licitud la documentació identificativa corresponent: el llibre de família  i el document d’identitat de l’alumne/a i del pare, mare o tutor, si no s’han pogut validar o si s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea. Si l’alumne té 18 anys o els fa el 2021, només cal presentar el document d’identitat de l’alumne/a.

Si no és possible identificar-se electrònicament, aleshores cal utilitzar la sol·licitud en suport informàtic i adjuntar la documentació identificativa corresponent: el llibre de família  i el document d’identitat de qui presenta la sol·licitud (el pare, la mare o el/la tutor/a). També cal presentar el document d’identitat de l’alumne/a, si no s’ha pogut validar o s’ha identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea. Si l’alumne té 18 anys o els fa el 2021, només cal presentar el document d’identitat de l’alumne/a.

El tràmit de presentació de la sol·licitud electrònica o en suport informàtic s’acaba amb l’enviament del formulari, que es registrarà al registre electrònic de la Generalitat de Catalunya i no s’ha de presentar cap còpia al centre.

Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona però s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres, modalitats i règim, sempre ordenats per ordre de preferència.

Un cop presentada la sol·licitud, en qualsevol dels dos formats, i durant el termini de presentació de sol·licituds, es podran modificar les dades relatives als criteris de prioritat al·legats, així com dels ensenyaments i centres sol·licitats, si és necessari. En aquest cas les dades vàlides seran les de la darrera modificació.