Els tallers d’Infantil

Aquest curs hem engegat una altra vegada els tallers a Infantil. Enguany són el taller de ciència, on experimentem amb la flotació; el taller d’art, on es creen diferents murals del mar (el tema del curs); el de robòtica, on es fan servir els bee-bots per emparellar diferents imatges; el de psicomotricitat, on es coneixem jocs tradicionals; el de taules de llum, on manipulem i observem a través de la llum diferents materials amb textures diverses; el de dansa, per ballar amb música de diferents procedències i el taller de tapís, on estem cosint un mar ben especial amb trapillo!

Notícia al Diari Digital de la URV

L’ETSE col·labora amb l’Escola Saavedra de Tarragona en un projecte d’innovació educativa
La iniciativa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu” promou la unió d’escoles amb institucions d’excel·lència per desenvolupar projectes docents de qualitat… Llegeix més»

Ens preparem per programar!

Els alumnes de P4 i P5 ens estem iniciant en el camp de la programació. Ho estem fent a través de l’aplicació Code Karts play.google.com/store/apps/details, que introdueix als més petits a les nocions més bàsiques per programar d’una forma molt divertida. A més a més, els de P5 també hem començat amb el curs 1 de la web code https://studio.code.org/s/course1 És ben interessant!

Programem els moviments del cel 2n

En aquesta sessió de robòtica i programació hem continuat amb el projecte de la sessió anterior, on vam canviar el fons, introduir els personatges i fer-los moure per l’escenari. Avui ha estat el moment de fer moure els elements de cel. La lluna queda fixa al seu lloc, mentre que els núvols es mouen tots en la mateixa direcció per efecte del vent i un estel fugaç creua l’horitzó ràpidament. Tot això sincronitzat i executat dóna aquest resultat.… Llegeix més»

La Roda de Contes

Ja hem començat la Roda de Contes de P4! Els primers narradors han estat: La Sofia, amb el conte de l’Aneguet lleig; l’Enzo, Els tres porquets; la Raluca, El lleó i el ratolí; El Jan, La princesa i el pèsol; i l’Ibrahim, Les set cabretes i el llop.

Fem psico amb diaris!

A l’última sessió de psico, els de P5 vam utilitzar un material poc habitual: el paper de diari. Primer vam empaperar el terra formant una gran catifa, i després va arribar el moment de caminar, saltar, córrer, amagar-se sota, estripar…ens vam divertir moltíssim!!!

Rodola o no?

Avui hem estat comprovant quines coses rodolen i quines no. Només necessitàvem una rampa i hem anat posant un a un tots els objectes que trobàvem per la classe. Ja sabíem que les esferes rodolen i els cubs no, però avui també ho hem comprovat amb altres cossos de diferents formes!

 

Visita d’Infantil a la Casa de la festa

Cada any anem a visitar el museu de la Casa de la Festa per veure tots els elements del Seguici de Tarragona. Ens expliquen la història de cada element: gegants, gegantons, capgrossos, bèsties i diables. Ens encanta!

Article a la Revista ETSE

L’Escola Superior d’Enginyeria Tècnica de la URV ha publicat aquesta notícia al seu portal web on anuncia la relació que unirà durant quatre anys les dues institucions: l’ETSE per una banda, i l’escola Saavedra per l’altra en el marc del Programa Magnet que impulsa la Fundació Bofill.… Llegeix més»

Teatre Faules de l’equilibri

Els alumnes d’Infantil de l’escola, P3 i P4, ahir vam tenir l’oportunitat de gaudir d’una obra de teatre al Caixaforum de Tarragona. L’obra es titula “Els petits més grans:les faules de l’equilibri”. Ens van explicar a través d’una història molt atractiva i motivadora, la importància de l’equilibri de tots els elements de la natura. Ens va encantar veure tots els insectes!

Juguem amb els miralls

Els alumnes de P4 ahir van jugar amb els miralls, les llanternes i les construccions. A través de la manipulació, l’experimentació i l’observació, han començat a adquirir les primeres nocions de simetria amb els reflexos, el concepte de igual que i també el de meitat.

Experimentem amb la densitat

Aquesta setmana, els alumnes de P5 hem experimentat amb la densitat. Primer hem fet un experiment amb mel, aigua, oli i alcohol i hem pogut observar com els elements no es barrejaven per la seva densitat. D’altra banda, en un full, també hem jugat amb la densitat veient quins líquids baixaven més de pressa.