Calendari

Comparteix aquest calendari amb el teu dispositiu mòbil

3 de març de 2024: oferta inicial de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

Del 6 al 20 de març de 2024: presentació de sol·licituds de preinscripció

Aquests dies s’han de fer via telemàtica, tal i com s’indica a la pàgina del pas a pas, la preinscripció escolar i és on s’ha de presentar documentació acreditativa.

Fins al 22 de març de 2024: presentació de documentació

Aquests dies pots presentar documentació acreditativa que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds, però que hagis al·legat abans del dia 20.

17 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

Del 17 al 22 d’abril de 2024: presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).

25 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent.

30 d’abril de 2024: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud. El sorteig tindrà lloc a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

2 de maig de 2024: llista ordenada

Del 14 al 15 de maig de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre que optin a places “B”

Si no s’accedeix a cap plaça en els centres demanats i es tracta de sol·licituds en les quals s’ha marcat expressament que es vol una assignació d’ofici, durant aquest període es poden ampliar les peticions originals i demanar places en centres que en tinguin de disponibles.

Després d’aquesta ampliació de la sol·licitud, s’acaba el procés d’assignació tenint en compte aquestes peticions ampliades.

Del 29 al 31 de maig de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre que optin a places ordinàries

7 de juny de 2024: oferta final de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs definitiva.

10 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

Del 18 al 26 de juny de 2024: matriculació

Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.

30 de setembre de 2024: Publicació de les llistes de matriculació

Publicació de la llista d’alumnat matriculat al centre procedent del procés de preinscripció i admissió.