Preinscripció
SpriteBox és una App d’aventura gràfica que demana certs coneixements de programació per blocs per pdoer seguir avançant en el joc. El protagonista ha de recollir tantes estrelles com pugui i anar allibertant els fantasmes blaus de3 l’interior de les ampolles de vidre. Per anar recorrent el món, de tant en tant es trova amb una paret que no pot pujar per ser massa alta i, programant una seqüència lógica d’accions ha de fer que el seu ajudant li col·loqui pedres, escales o repises per poder superar-ho.… Llegeix més»
Un cop après com s’utilitzen els blocs condicionals, els blocs de moviment, i l’enviament de missatges entre personatges i amb la mirada posada a l’Scratch Challenge 2019, avui hem creat un projecte en el que un jugador xuta una pilota cap a la porteria … Llegeix més»
Els alumnes de primer hem fet una sessió en la que hem progrmt el nostre beebot per a que fes el recorregut de la nostra lletra capitana, cadascú la seva, i amb el suport i un retolador de color ben llampant la dibuixés sobre un paper de mural que hem posat al terra de l’aula.
A banda de treballar molt i molt en… Llegeix més»
Els nens i nenes de P3, després d’un bon dinar al menjador, fem la migdiada a la sala de psico, utilitzant llits i matalassos per descansar. Mireu que bé que estem!… Llegeix més»
Tot just avui acaba d’arribara l’escola una impressora 3D que farà les delícies dels alumnes més grans de l’escola. Ja fa unes setmanes que hem començat a fer disseny 3D amb un programa online que es diu Tinkercad i ja podrem començar a imprimir els nostres dissenys.… Llegeix més»
A l’aula de P3, per avançar en el treball de la motricitat fina i el grafisme, fem diferents tipus de traç. Ara toca fer el traç vertical i ho hem fet de moltes maneres. Aquesta vegada ho hem fet amb la tauleta!… Llegeix més»
Els alumnes de P3 comencem a reconèixer la inicial del nostre nom. Per fer-ho de forma divertida i treballar també la motricitat fina, vam fer la nostra lletra capitana amb plastilina. Mireu!… Llegeix més»
L’Izan ens ha recitat un bocinet del poema El Balcó, de Joana Raspall. El Roc l’ha enregistrat amb la tauleta.… Llegeix més»
Continuem amb el projecte de forces de tracció amb Lego Wedo2.0 a tercer. Hem iniciat una tasca que ens ocuparà dues o tres sessions i que consisteix en pesar la càrrega a situar al remolc del tractor i calcular quina distància és capaç de moures el robot, sempre amb la mateixa força de motor i el mateix temps. … Llegeix més»
Poc a poc anem fent camí cap a Scratch Challenge 2019. La següent parada en el camí han estat els blocs condicionals, les preguntes i respostes, i l’enviament de missatges entre personatges.… Llegeix més»
Els nens i nenes de primer curs hem anat al teatre Metropol a veure un espectacle musical: “Percu… què?”…la Camerata XXI ens ha tocat… Llegeix més»
Tarda de patinatge a la sessió d’educació física. Patins, patinets, skateboards, waveboards, … de tot una mica per a treballar sobre rodes.… Llegeix més»
Els alumnes de primer hem treballat el càlcul mental i la diferència entre unitats i desenes amb l’ajuda dels beebots. … Llegeix més»
Seguint amb el projecte de disseny i impressió 3D encetat uns dies abans de Nadal pels alumnes de sisè, un cop retornats a la feina després de vacances hem creat un disseny, que ben aviat imprimirem, amb Tinkercad on cada alumne ha importat una imatge descarregada d’internet per a fer de marc del seu disseny.… Llegeix més»
Després d’unes merescudes vacances de Nadal, reprenem el projecte de forces amb LegoWedo2.0 En aquesta sessió hem acabat de muntar el robot i hem fet proves de tracció del remolc tot variant les rodes de la màquina tractora i els graus d’inclinació dels eixos.
La setmana que ve ja començarem la feina més científica de càlcul de masses en relació amb els graus de rotació asimètrics dels eixos. No us ho perdeu perquè és un projecte interessantíssim.… Llegeix més»
Aquest matí, la classe de 5è de l’escola hem participat en un taller relacionat amb “L’energia” a l’espai de Caixa Fòrum.
Ens han explicat d’una manera molt senzilla i a través d’experiments participatius com l’energia és present en el nostre dia a dia, fins i tot en situacions que potser ni sospitem i també les transformacions que pot experimentar. Ha estat un taller molt interessant i divertit.… Llegeix més»
Amb l’inici del segon trimestre, a l’àrea d’educació física ens hem proposat aprendre a patinar. Ja sigui sobre patins en línia, patins de patinatge artísitic, skates, scooters, waveboards, … tot objecte sobre rodes que no sigui una bicicleta i que no sigui elèctic és benvingut. … Llegeix més»
Comencem l’any de programació amb una activitat d’anavçar caselles sobre un tapís en forma de joc de l’oca. Per ser més “tecnològics” utilitzem un dau programat amb Scratch i en funció del resultat obtingut per atzar amb el dau cada alumne haurà de fer avançar el seu bee-bot pel taulell respectant l’ordre de les caselles.
Que bé que ens ho passem mentre aprenem tot de coses!!!!… Llegeix més»
Aquest divendres ha estat l’últim dia de classe i els nens i les nenes de cicle inicial hem fet cagar el tió. Ha estat un moment molt emocionant on tots hem cantat la cançó del caga tió i hem picat ben fort amb un bastó. Amb una mica de nervis… Llegeix més»