Portes obertes virtuals: FAQs

L’Escola Pegaso és un centre amb més de 40 anys d’història. Va néixer d’una reivindicació veïnal d’equipaments educatius públics al barri i sempre s’ha caracteritzat per ser una escola oberta al barri i acollidora. 

Les instal·lacions de l’escola són molt àmplies i això permet tenir molts espais disponibles tant interiors com exteriors. L’escola es va pintar l’estiu del 2020, i es va renovar la distribució i el mobiliari de molts espais. La transformació pedagògica del centre té en compte que els espais siguin agradables i amb mobiliari que fomenti l’autonomia dels infants. Aquests aspectes són una bona base per a l’aprenentatge dels alumnes  ja que fomenta que siguin responsables i curosos amb el material i l’entorn.

Una escola amb història arrossega un bagatge pedagògic molt important. Sempre hem estat una escola atenta als canvis pedagògics i de l’entorn i ens hem anat adaptant i hem anat incorporant diferents maneres de fer, sense deixar de banda la finalitat que tenim amb els alumnes i escollim metodologies diferents segons l’activitat, l’edat, el moment maduratiu dels infants o allò que volem aconseguir, amb criteri pedagògic. Estem en constant formació i respectem la diversitat d’alumnes ja que són un reflex de la societat que ens envolta. 

“EL PROJECTE EDUCATIU ÉS VIU I ESTÀ EN PROCÉS DE REFLEXIÓ I CANVI CONTINU”

VÍDEO: UN DIA A L’ESCOLA

VÍDEO: UN DIA AL MENJADOR DE L’ESCOLA

VÍDEO DIA DE LA PAU 2021 (DIVERSITAT)

VÍDEO AFA

FAQs

  • Quin horari feu?

L’horari escolar, tant a Infantil com a Primària, és de 9 a 12:30h i de 15 a 16:30h. Els alumnes fan un descans a mig matí (de 10:30 a 11h) en el que esmorzen. Fomentem els esmorzars sans i equilibrats i l’ús d’embolcalls sostenibles.

  • Com agrupeu els alumnes?

És una escola de dues línies i això vol dir que cada curs té dos grups. Aquest grup és fix i tenen un tutor com a referent d’aula. A I3 s’agrupen de manera heterogènia, tenint en compte diferents factors com si han anat a bressol o la data de naixement. En principi els alumnes es barregen de nou al finalitzar infantil, 2n i 4t. D’aquesta manera els infants aprenen a organitzar-se i a treballar amb grups diferents i a acceptar les diferències. Tot i així hi ha singularitats que no sabem que poden generar divergències entre els grups i que necessitin un reagrupament abans de finalitzar I5 (no és habitual).

  • Com organitzeu els espais de l’escola?

Cada grup d’alumnes té un espai o aula de referència. Ara bé, són molts moments en els que es canvia d’aula per a fer altres activitats (motricitat, música, espais, aula de ciència…)

A I3 l’entrada és fins la mateixa aula, amb el pati davant (exterior, amb sorral i jocs de pati) i dinen a un menjador petit amb els de I4 i I5.

A I4 i I5 les aules són al primer pis i utilitzen altres aules del mateix passadís per a fer espais, música, psicomotricitat… També tenen un pati per a ells, amb sorral i jocs de pati, patinets…

A primària les aules estan repartides entre el segon i tercer pis i cada cicle té un pati diferent. Dinen al menjador gran en dos torns. De P1r a 3r en el primer i de 4t a 6è al segon torn.

  • Feu adaptació a I3?

Els alumnes de I3 fan un inici esglaonat, tal com permet el Departament. Aquesta adaptació es fa reduïnt l’horari i el nombre d’alumnes els primers dies. Es fan dos torns amb 11-12 alumnes per torn (9:30 a 11 i 11:30 a 13h) durant dos o tres dies (segons calendari) i el tercer dia un sol torn de 9:30 a 12:30. A partir del 4t dia poden fer servir el servei de menjador si així ho consideren oportú.

Evidentment cada infant és diferent i respectem les diferències. Les famílies acompanyen als infants a l’aula i els que volen/poden es poden quedar una estona (uns 20 minuts), sempre tenint en compte que hi ha alumnes que no poden tenir aquest acompanyament per motius laborals i que en algun moment han de veure que formen part de l’escola, d’un grup i que poden ser autònoms en moltes coses si els deixem.

  • Què passa si el meu fill/a porta bolquer encara?

Un alumne que al setembre encara utilitza bolquers durant el dia o per la migdiada evidentment pot venir a l‘escola. Cada infant necessita el seu temps i hem d’estar atents per veure quan té interès per fer-ho sol. No us preocupeu que tots ho acaben aconseguint!  Com que a l’escola no disposem de canviador és millor utilitzar bolquers tipus “pants” ja que també els faran sentir més grans. Tots i totes volem afavorir l’autonomia dels infants.

  • Feu sortides?

Cada curs realitza força sortides relacionades amb els diferents àmbits de l’aprenentatge, amb els projectes o amb espectacles artístics o musicals. Són una part important per conèixer l’entorn i el món que habitem.

  • Feu colònies?

A l’escola fem colònies a I5, 2n, 4t i 6è.  Les colònies son l’oportunitat perfecta per trencar amb les barreres arquitectòniques que suposa l’escola entesa com a espai físic d’aprenentatge i  generen moltes oportunitats d’interacció entre els companys de classe i entre els mestres i els seus alumnes. La convivència ajuda a conèixer els altres de manera més intensa i a reforçar-ne el vincle. Són de caràcter voluntari però les recomanem com a experiència a tots els infants i nivells i per garantir les mateixes possibilitats i oportunitats a tots els infants.

  • Celebreu les festes?

A l’escola també ens agrada molt celebrar tot allò que es pugui i que sigui significatiu i aporti quelcom als nostres alumnes, com ara la Castanyada , el Carnestoltes, Dia de la Pau, Dia de la dona… Sempre ho fem des de la vessant de tradició i no religiosa.

  • Feu religió?

L’escola no imparteix ensenyament de cap tipus de religió ja que considerem que cada família ha de viure-ho a la seva manera. Treballem els valors des d’una perspectiva global, que aculli a tots els éssers humans i basada en els drets humans i dels infants.

  • Què he de tenir en compte a l’hora de fer la preinscripció?

– Només entregar una única sol·licitud (a l’escola que poseu en primer lloc). Poseu tots els centres que us agradin per ordre de prioritat ja que si només en poseu un se us assignarà d’ofici.

– El codi del centre és 08013457

  • Quants germans teniu per al curs 2024-2025 a I3?

Hi ha 14 famílies de l’escola amb germans.