Qui som?

L’escola, com bé molts sabeu, té el nom de la fàbrica de camions Pegaso, que estava en els terrenys on ara ens trobem.

Va néixer de la lluita i la reivindicació popular dels barris de Sant Andreu i la Sagrera, al voltant del 1970. Que tenia necessitat d’escoles públiques pels seus infants.

Van lluitar dia rere l’altre per aconseguir una escola digne i una plaça pública escolar per als seus fill/es.

L’ajuntament començà el 1975 la construcció de l’escola per la pressió de les Associacions de Veïns i altres institucions populars.

Una escola que des de l’inici va néixer amb voluntat d’un ensenyament de qualitat, diferent del que era habitual a l’època.

Així va néixer una gran escola que al llarg de la seva historia i amb els anys ha anat canviant de format i d’alumnes, fins hi tot part de l’edifici s’ha convertit en Institut d’educació secundària.

La Pegaso és una escola de les anomenades «Escoles en lluita» que va haver-hi a Catalunya els anys 70 i 80,com a reivindicació de places públiques d’ensenyament i per aconseguir una «Escola Pública i de Qualitat». Tota una lluita, fruit de les necessitats d’una renovació pedagògica per millorar l’ensenyament en general i sobretot l’ensenyament públic, i també un programa d’immersió a la llengua catalana,innovador a l’ època.

Va ser una escola que va néixer i créixer del treball i la implicació d’uns mestres interins i uns pares que hi van dedicar moltes hores, esforç i treball.

L’escola s’inaugurà el curs 1977/78.

Era probablement la més gran de Barcelona, ja que constava de sis línies.

Aviat es va fer evident que una escola tan gran era difícil de gestionar i coordinar,per tant dos cursos més tard es va prendre la decisió de crear quatre escoles independents, tot i que s’havien de compartir espais (patis, menjadors, sales, etc.) i coordinar-ho tot per un munt de qüestions pràctiques.

Més endavant, amb la baixa de la natalitat i les noves necessitats que implicava el nou sistema educatiu, es va acordar que partint de les quatre escoles se’n formessin tres i es va donar pas a la creació d’una extensió del batxillerat al mateix edifici al setembre de 1990.

Finalment, després de diversos processos de reestructuració, en el curs 1997/98 es va crear l’escola en el format de tres línies, des de P3 fins a 6è curs, és a dir, amb 27 tutories.

Des del curs 2012-2013 l’escola va començar a tenir dues línies a partir de P3 fins .

L’educació primària ocupa dos blocs de l’edificació , els altres dos són l’Institut Príncep de Viana amb qui compartim espais i gran part dels alumnes.