Atenció a la diversitat

Les metodologies emprades a l’escola afavoreixen l’aprenentatge de tots els infants segons les seves característiques. És important entendre que cada infant té el seu ritme d’aprenentatge i que les propostes i materials que utilitzem han de donar resposta i adaptar-se a totes aquestes necessitats i demandes per tal que cada persona pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats.

A l’escola organitzem  tots els recursos que tenim de la millor manera per tal de poder atendre al màxim les necessitats de cada nen i cada nena. Des de fa molts anys comptem amb una unitat SIEI ( suport individualitzat a l’educació inclusiva) així com amb una auxiliar d’educació especial que forma part de la plantilla del centre. Aquests professionals, a més de donar suport dins l’aula, orienten i treballen amb l’equip docent.

A l’escola aprofitem els moments de codocència (2 mestres a l’aula) per poder reforçar, orientar, avaluar i identificar necessitats a les aules.

A P3 comptem amb una TEI , tècnica d’educació infantil i, a més, durant el primer trimestre i mes de gener també tenim el suport d’una persona per aula que dóna suport i facilita l’adaptació dels nens i nenes.

Cada any es sol·liciten hores de vetlladors per a aquells alumnes que compleixen els requisits per a tenir aquest recurs.

Si el nombre d’alumnes és el suficient l’escola compta amb Aula d’Acollida.

El curs 2022-2023 també comptarem amb una MALL (mestra d’audició i llenguatge) a Ed. Infantil, un dia a la setmana, per atendre, detectar i treballar dificultats de la parla i d’adquisició del llenguatge.

PROGRAMES TANGRAM I ÈXIT

Participem al programa Èxit, adreçat a alumnes de Cicle Superior, que té l’objectiu d’assolir l’èxit escolar per a tothom i prevenir l’abandonament escolar i que es fa en horari extraescolar.

Aquest any hem iniciat el programa Tangram promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona pretén acostar i donar a conèixer a les famílies i els seus fills/es la cultura escolar pròpia dels nostres centres educatius. Mitjançant la figura de la mentoria personalitzada i la participació directa de pares i mares, es treballen les competències bàsiques dels infants a través de formats “poc escolars” com jocs,interessos dels infants, sortides al territori. En definitiva, augmentar les seves expectatives de futur i minorar els retards d’aprenentatge. Es realitza amb alumnes de 1r i 2n cada dia de 16:30 a 18h (2 alumnes cada dia) i la sessió amb famílies els dimecres de 15:30 a 18h.