Estratègia Digital de Centre

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) vol ser un document que recull totes les accions que es realitzen en aquest centre, i les que es realitzaran a mitjà termini de cara al futur, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

A partir de la implementació dels espais a Infantil i els tallers a primària s’ha incrementat l’ús de les eines TAC en diferents moments al llarg de la setmana (tallers de robòtica, ús generalitzat de tauletes…) totalment integrades a totes les àrees del currículum. Disposem de tauletes, Blue-Bots i sets de Lego WeDo2 per programar. Amb la robòtica pretenem Iniciar als alumnes en el llenguatge computacional, de manera lúdica.

A Primària els alumnes tenen el seu propi correu electrònic (dins el domini de l’escola @escolapegaso.cat) i aprenen a treballar col·laborativament en l’entorn G-Suite. Progressivament es van introduint diferents eines digitals i l’ús de l’entorn Google i Google Classroom, una eina que a secundària utilitzaran.

A partir del curs 2021-2022 es van incorporar com a eines de treball ordinadors portàtils per als alumnes de 5è i 6è, dins el Pla d’educació digital de Catalunya.

Podeu accedir al site amb tota la informació de l’EDC a través d’aquest enllaç.