1a. Actuació: naturalitzem el pati de l’escola

Divendres 22 d’octubre els infants que són agents verds de les aules de 1r fins a 6è, van poder participar en una jornada de treball organitzada per SEO/BirdLife per naturalitzar el pati de la nostra escola.

La jornada es va organitzar en dues parts. En una primera part de la sessió els infants van poder parlar del significat de la paraula Biodiversitat: Què significa? Què vol dir? Com podem fer per a que hi hagi més biodiversitat en el nostre entorn? Quines són les seves amenaces? Què podem fer per evitar-les? En la segona part de la sessió, els infants van plantar plantes aromàtiques diverses: romaní, espígol, farigola i sàlvia. I una altre tipus de planta que atraurà molt als insectes i, per tant, també als ocells per menjar-se aquests petits insectes: la calèndula. Ara només queda cuidar-les i respectar-les per tal de poder fomentar més biodiversitat en el pati de la nostra escola.

Donat que la classe de l’Havana va iniciar fa uns dies un projecte relacionat amb els ocells, la Júlia i en David de SEO/BirdLife, es van acostar a la seva aula i van iniciar una conversa interessant sobre les aus. Després en el pati, van construir unes menjadores i una caixa niu per a col·locar-les als arbres de la nostra escola i així poder atraure aquests petits animals.

Tot seguit trobareu un carrusel d’imatges:

I per acabar la jornada, al migdia, el grup impulsor de patis format per la comissió pròpia de patis, famílies, kaliu, conjuntament amb la comissió verda, van reunir-se amb la Júlia i en David. Vam iniciar una dinàmica per establir prioritats en funció dels recursos que tenim i així poder donar continuïtat amb el procés de transformació del pati de la nostra escola. Properament el grup impulsor tindrem una altra trobada per acabar la sessió. Disposarem de més informació sobre com evolucionarà tot aquest procés.